Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.36978/cte.4.1.4

Didaktičko i tehničko vrednovanje platforme Arduino: Studija slučaja

Antonio Svedružić orcid id orcid.org/0000-0001-6177-7807 ; Primary school Ljudevit Gaj, Zaprešić
Danijel Ptičar orcid id orcid.org/0000-0003-4465-6223 ; Secondary school Ban Josip Jelačić, Zaprešić


Full text: croatian PDF 1.168 Kb

page 37-50

downloads: 601

cite


Abstract

S obzirom na sve češću primjenu platforme Arduino u nastavi mnogih školskih predmeta nameće se pitanje njene didaktičke i tehničke vrijednosti. Zbog toga je provjereno u kojoj mjeri platforma Arduino omogućuje konstruktivističko, samoregulirano, kontekstualno i suradničko učenje te podupire li navedene oblike učenja njeno tehničko oblikovanje. Na uzorku učitelja i nastavnika iz tzv. STEM područja (N=40) s iskustvom u radu na platformi anketnim upitnikom su provjereni didaktički i tehnički elementi vrednovanja. Uz to, procjena didaktičke i tehničke vrijednosti platforme dodatno je provjerena intervjuom s obrazovnim stručnjacima koji imaju iskustvo u primjeni platforme u nastavi. Ukupno gledajući, dobiveni rezultati pokazuju da učitelji i nastavnici pozitivno procjenjuju sve didaktičke sastavnice učenja i tehnička obilježja platforme, a osobito visoko konstruktivističku i kontekstualnu mogućnost učenja pomoću platforme. Rezultati intervjua dodatno su potvrdili njenu obrazovnu vrijednost i pokazali da platforma omogućuje aktivno učenje u realnom okruženju, kontekstualno učenje koje potiče motivaciju, suradnju s ostalim učenicima i samoučenje podržano velikom bazom online projekata. Doprinos prikazane evaluacije je ukazati na didaktičke i tehničke mogućnosti platforme s ciljem značajnijeg korištenja njezinog obrazovnog i znanstvenog potencijala.

Keywords

Arduino; didaktički elementi vrednovanje; konstruktivističko učenje; mikroupravljač; tehnički elementi vrednovanja

Hrčak ID:

240067

URI

https://hrcak.srce.hr/240067

Publication date:

25.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.479 *