Original scientific paper
https://doi.org/10.15644/asc54/3/8
Znanje i stajališta među studentima Sveučilišta u Splitu o zubnoj traumi
Ivona Ivkošić
; Department of Dental Medicine, University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Lidia Gavić
; Department of Restorative Dental Medicine and Endodontics, Study of Dental Medicine, School of Medicine, University of Split, Croatia; Department of Maxillofacial Surgery, Clinical Hospital Centre Split, Croatia
Daniel Jerković
; Department of Maxillofacial Surgery, Clinical Hospital Centre Split, Croatia
Darko Macan
Nada Zorica Vladislavić
; Department of Dental Medicine, University Hospital Centre Zagreb, Zagreb, Croatia
Nada Galić
Antinija Tadin
orcid.org/0000-0002-5365-9816
; Department of Restorative Dental Medicine and Endodontics, Study of Dental Medicine, School of Medicine, University of Split, Croatia; Department of Maxillofacial Surgery, Clinical Hospital Centre Split, Croatia
Abstract
Svrha rada: Traume zuba kod djece čest su problem i svatko tko s njima radi trebao bi imati dovoljno znanja i vještina da u slučaju traume može osigurati odgovarajuću pomoć na mjestu nezgode. Cilj rada bio je procijeniti znanje studenata o hitnim terapijskim postupcima u slučaju dentalnih trauma kako bi u svojoj budućoj karijeri znali zbrinuti takve ozljede. Materijal i metode: Presječno istraživanje o hitnim terapijskim postupcima u slučaju dentalnih trauma provedeno je na temelju upitnika koji je ispunilo 679 studenata s pet različitih studija. Dobiveni podatci analizirani su Studentovim t-testom ili jednosmjernom analizom varijance (ANOVA), Tukeyijevim post-hoc testom te višestrukom linearnom regresijskom analizom (p < 0,05). Rezultati: Ukupna srednja vrijednost znanja studenata o hitnom liječenju dentalnih trauma bila je 4,32 ± 2,25 (maksimalno 10). Uočena je pozitivna povezanost znanja s dobi studenta (β = 0,722, P ≤ 0,001), ovisno o tome jesu li tijekom akademskog obrazovanja dobili neki oblik edukacije o zbrinjavanju dentalnih trauma (β = 2,365, P ≤ 0,001) te o njihovoj osobnoj procjeni o važnosti znanja kad je riječ o hitnim terapijskim postupcima (β = 0,433, P ≤ 0,001). Zaključak: Može se zaključiti da ispitani studenti posjeduju ograničeno znanje o traumama zuba te o postupcima njihova zbrinjavanja. Dobiveni rezultati pokazuju koliko je važna dodatna izobrazba svih koji bi se mogli susretati s traumama zuba tijekom svojega rada kako bi se postigli što bolji rezultati u liječenju dentalnih trauma.
Keywords
ozljede zuba; hitni postupci; studenti; zdravstvene spoznaje stavovi i praksa
Hrčak ID:
243992
URI
Publication date:
24.9.2020.
Visits: 2.533 *