Social Psychiatry, Vol. 48 No. 2, 2020.
Professional paper
https://doi.org/10.24869/spsih.2020.235
Primjena muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti i samopercipiranih roditeljskih kompetencija majki u riziku
Marina Hojsak
; Centre for Autism Osijek, Osijek
Ana Katušić
orcid.org/0000-0002-7648-131X
; Croatian Institute for Brain Research, University of Zagreb School of Medicine, Zagreb, Croatia
Abstract
Rano iskustvo emocionalne komunikacije pridonosi privrženosti između majke i dojenčeta te ima utjecaj na neurološki, socijalni i emocionalni razvoj djeteta. Primjenom muzikoterapijskih aktivnosti koje su usmjerene na interakciju roditelj–dijete moguće je kreirati iskustva u kojem majka i dijete uzajamno dijele ritam, tempo, melodiju i visinu glasa, što su sve intrinzični elementi ranog procesa privrženosti. Cilj ovoga rada odnosi se na ispitivanje mogućnosti primjene muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti i jačanju doživljaja vlastitih roditeljskih kompetencija kod majki u riziku. Istraživanje je provedeno na uzorku od tri majke te njihovom dojenčadi koji su bili uključeni u program muzikoterapije jednom na tjedan tijekom 10 tjedana. Prije i poslije provođenja muzikoterapije majke su ispunile Ljestvicu majčine postnatalne privrženosti i Ljestvicu roditeljskih kompetencija. Dobiveni rezultati ukazuju na pozitivne ishode primjene muzikoterapije u poticanju majčinske privrženosti kod majki u riziku, kao i na razinu percipiranih kompetencija u vlastitoj roditeljskoj ulozi. Muzikoterapijska intervencija može se integrirati kao terapijski pristup usmjeren prema jačanju privrženosti u dijadi majka – dojenče te prema poticanju roditeljskih kompetencija kod majki u riziku.
Keywords
Muzikoterapija; Majčinska privrženost; Samopercipirane roditeljske kompetencije; Majke u riziku; Emocionalna komunikacija
Hrčak ID:
245206
URI
Publication date:
22.10.2020.
Visits: 2.150 *