Skip to the main content

Original scientific paper

Matrimonijski performativ u Robinji Hanibala Lucića

Dolores Grmača
Ivana Olujić


Full text: croatian pdf 304 Kb

page 168-194

downloads: 440

cite

Full text: english pdf 304 Kb

page 168-194

downloads: 155

cite


Abstract

U teorijskom okviru govornih činova sagledat će se etape sklapanja braka sadržane u Lucićevoj drami. U književnoj historiografiji redovito se ističe da nakon posteljnog obreda, kojim se dokazalo Robinjino djevičanstvo, započinje obred vjenčanja, te se postavlja pitanje bi li Derenčin i Robinja stupili u brak da ona nije bila nevina. U ovom se radu nudi novo čitanje Lucićeve drame i argumentira da su Derenčin i Robinja sklopili brak prije posteljnoga obreda i završne svečane scene, te da nevinost uopće nije postavljena kao uvjet. U razumijevanju toga što se zapravo događa na sceni u Lucićevoj prilično statičnoj drami ključno je upravo govorno djelovanje, tj. matrimonijski je performativ odgovoran za oblikovanje radnje, njezina zapleta i raspleta. Robinja je jedna od prvih europskih ljubavnih drama prošnje i scenske ženidbe, štoviše, to je drama o idealnom modelu braka sklopljenom iz ljubavi, braka shvaćenog kao susret dviju volja usuprot dominantnom modelu braka koji je rezultat obiteljskog sporazuma mimo volje mladenaca.

Keywords

Lucić, Hanibal; Robinja; teorija performativa; sklapanje braka

Hrčak ID:

246511

URI

https://hrcak.srce.hr/246511

Publication date:

20.10.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.607 *