Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.34075/cs.55.3.10

Izazov solidarnosti i mogućnosti vjerskog odgoja srednjoškolaca u Republici Hrvatskoj pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji

Mihael Prović orcid id orcid.org/0000-0003-1823-2144 ; Catholic Faculty of Theology, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 270 Kb

page 621-652

downloads: 237

cite


Abstract

Autor u radu istražuje utjecaj katoličkog odgoja prema Kurikulumu nastavnog predmeta katolički vjeronauk za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj na promicanje solidarnosti pred fenomenom migracijske krize u Europskoj uniji. Vrijednosti katoličkog odgoja, prema Kurikulumu, uspoređuju se s vrijednostima Europske unije i njezinih temeljnih dokumenata, poput Ugovora o Europskoj uniji, kako bi se došlo do sagledavanja i racionalizacije izazova suživota domaćeg stanovništva i migranata. Metodom komparacije proučavat će se vrijednosti Katoličke Crkve koje se pronalaze u predmetu katolički vjeronauk za srednje škole, a proizlaze iz Svetog pisma i tradicije Crkve, tj. katoličkoga vjerskog odgoja, te vrijednosti Europske unije, koje proizlaze iz njezinih temeljnih dokumenata. Proučavajući problematiku i izazove multinacionalnoga i plurikulturalnoga društva, u kojem se još uvijek traže rješenja i mogućnosti međuljudskih odnosa, autor želi ponuditi neke ideje, kao moguća rješenja migracijske krize unutar Europske unije, kako bi se preko katoličkog odgoja i obrazovanja, tj. preko „načela solidarnosti” prihvatio i ostvario suživot u različitosti, toleranciji i miru, gdje bi svatko imao pravo slobodno živjeti svoj svjetonazor te nacionalni i vjerski identitet.

Keywords

migranti; migracijska kriza; vjerski odgoj; solidarnost; suživot u različitosti; toleranciji i miru

Hrčak ID:

247658

URI

https://hrcak.srce.hr/247658

Publication date:

22.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.220 *