Review article
https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9
POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI
Sanja Franc
orcid.org/0000-0001-8787-4429
; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb
Abstract
Digitalna transformacija izvor je novih i izmijenjenih modela poslovanja koji mijenjaju tržišne uvjete. Digitalne platforme olakšavaju uključivanje u globalno tržište za poduzeća svih veličina, međutim, zauzimanje prevladavajućeg položaja na tržištu i zlouporaba tržišne moći digitalnih platformi česti su oblik narušavanja tržišnog natjecanja. Glavni je cilj ovog rada istražiti utjecaj djelovanja digitalnih platformi na tržišno natjecanje. Na temelju kritičkog pristupa i grupiranjem alternativnih stavova oko tržišne regulacije i natjecanja izrađen je model u kojem se ističu ključni problemi i potencijalna rješenja te širi efekti zaštite tržišnog natjecanja na digitalnom tržištu. Zaključak analize ukazuje da je prvenstveno potrebno razviti nove alate i kriterije za analizu tržišta, osigurati veći nadzor nad preuzimanjima, potaknuti dijeljenje informacija među sudionicima tržišta i s Vladom, revidirati pravila o javnoj nabavi te uvesti prilagođene standarde kvalitete. Naglašava se važnost poticajnog konkurentnog okruženja.
Keywords
digitalne platforme; digitalizacija; zaštita tržišnoga natjecanja; globalno tržište
Hrčak ID:
247889
URI
Publication date:
15.12.2020.
Visits: 2.909 *