Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17818/EMIP/2020/2.9

POLITIKA TRŽIŠNOG NATJECANJA U DIGITALNOJ EKONOMIJI

Sanja Franc orcid id orcid.org/0000-0001-8787-4429 ; University of Zagreb, Faculty of Economics and Business Zagreb


Full text: croatian pdf 1.086 Kb

page 491-512

downloads: 1.451

cite


Abstract

Digitalna transformacija izvor je novih i izmijenjenih modela poslovanja koji mijenjaju tržišne uvjete. Digitalne platforme olakšavaju uključivanje u globalno tržište za poduzeća svih veličina, međutim, zauzimanje prevladavajućeg položaja na tržištu i zlouporaba tržišne moći digitalnih platformi česti su oblik narušavanja tržišnog natjecanja. Glavni je cilj ovog rada istražiti utjecaj djelovanja digitalnih platformi na tržišno natjecanje. Na temelju kritičkog pristupa i grupiranjem alternativnih stavova oko tržišne regulacije i natjecanja izrađen je model u kojem se ističu ključni problemi i potencijalna rješenja te širi efekti zaštite tržišnog natjecanja na digitalnom tržištu. Zaključak analize ukazuje da je prvenstveno potrebno razviti nove alate i kriterije za analizu tržišta, osigurati veći nadzor nad preuzimanjima, potaknuti dijeljenje informacija među sudionicima tržišta i s Vladom, revidirati pravila o javnoj nabavi te uvesti prilagođene standarde kvalitete. Naglašava se važnost poticajnog konkurentnog okruženja.

Keywords

digitalne platforme; digitalizacija; zaštita tržišnoga natjecanja; globalno tržište

Hrčak ID:

247889

URI

https://hrcak.srce.hr/247889

Publication date:

15.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.909 *