Preliminary communication
https://doi.org/10.47960/2232-9080.2020.20.10.18
USPOREDBA MODELA KAPACITETA RAZLIČITIH TEORIJSKIH POSTAVKI NA PRIMJERU MALOG GRADSKOG KRUŽNOG RASKRIŽJA U GRADU MOSTARU
Danijela Maslać
orcid.org/0000-0002-1391-5141
; University of Mostar, Faculty of Civil Engineering
Dražen Cvitanić
; University of Split, Faculty of Civil Engineering, Architecture and Geodesy
Abstract
U svijetu postoji veliki broj modela kapaciteta kružnih raskrižja koji su svrstani u tri ključne skupine: empirijski modeli, teoretski modeli i mikroskopski simulacijski modeli. U Bosni i Hercegovini i Republici Hrvatskoj ne postoji pravilnikom propisani model kapaciteta kružnih raskrižja. Teoretski modeli kapaciteta izvedeni su iz teorije prihvaćanja vremenskih praznina. Zbog određenih nedostataka teorije prihvaćanja vremenskih praznina Brilon i Wu uvode novi koncept za analizu kapaciteta nesemaforiziranih raskrižja, pa time i kružnih raskrižja, zasnovan na teoriji konflikata i teoriji repova (queuing theory). U ovom radu se analiziraju tri najčešće korištena modela kapaciteta kružnih raskrižja u svijetu (HCM, Akcelik, Brilon-Wu), s različitim teorijskim pozadinama, kako bi se usporedili s direktno mjerenim kapacitetom na terenu u lokalnim uvjetima u Bosni i Hercegovini i time uvidile razlike u rezultatima primjene.
Keywords
kapacitet; kružna raskrižja; direktno mjerenje kapaciteta
Hrčak ID:
248483
URI
Publication date:
18.12.2020.
Visits: 1.456 *