Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.36978/cte.4.2.3

Primjena učenja temeljenog na projektima u nastavi tehničke kulture

Mislav Briševac ; University of Rijeka
Damir Purković orcid id orcid.org/0000-0002-2046-3972 ; University of Rijeka


Full text: croatian pdf 1.011 Kb

page 25-37

downloads: 885

cite


Abstract

Razvoj gospodarstva neke zemlje čvrsto je povezan s razvojem tehnologije i tehničkog odgojno-obrazovnog područja. Tehničko i inženjersko znanje karakterizira raznovrsnost i visoko nepredvidiva dinamika razvoja. Stoga je ovo područje učenja i poučavanja podložno promjenama i usklađivanju s dinamikom razvoja tehnologije te problemima uspješnog ostvarivanja ciljeva nastave. Kako bi se ti problemi neutralizirali, u suvremenu nastavu je potrebno implementirati i kontekstualne pristupe učenju i poučavanju, poput učenja temeljenog na projektima. U ovom radu se elaborira takva implementacija u okviru kurikuluma nastavnog predmeta Tehnička kultura. Kao predložak za implementaciju korišten je model kontekstualnog učenja i razvoja učenika. U tom smislu projektna nastava i učenje zauzimaju središnje mjesto u kurikulumu, tijekom čega se ostvaruje većina ishoda učenja. U radu se ujedno donosi primjer implementacije za 8. razred, što učiteljima i praktičarima može olakšati vlastitu operacionalizaciju kurikuluma. Pri tom učitelj i nadalje ostaje glavni kreator i moderator nastave, pri čemu je važno postaviti određena ograničenja učenicima, predvidjeti prijedloge za rješavanje problema te voditi učenike ka uspješnom dovršetku aktivnosti. Unatoč tome, stvarni učinak primjene ovakvog pristupa na postignuća učenika bit će moguće evaluirati tek ako zaživi u stvarnoj nastavnoj praksi, što se očekuje u skoroj budućnosti.

Keywords

kontekstualni pristup; kurikulum; projektna nastava; tehnička kultura; učenje temeljeno na projektima

Hrčak ID:

249106

URI

https://hrcak.srce.hr/249106

Publication date:

22.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.107 *