Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15291/ars.3195

Nepoznati Ecce Homo Nikole Lazanića u Italiji

Damir Tulić ; Odsjek za povijest umjetnosti Filozofski fakultet Sveučilišta u RijeciSveučilišna avenija 4HR - 51000 Rijeka


Full text: croatian pdf 1.260 Kb

page 105-112

downloads: 481

cite


Abstract

Nikola Lazanić, rodom s Brača, najvažniji je kasnorenesansni kipar u Hrvatskoj. Njegov skulptorski opus broji svega tri signirana djela. Najranija je reljefna kamena pala iz 1578. s prikazom Bogorodice s Djetetom sa svetim Petrom i Pavlom u crkvi Svetog Petra u Nerežišću na Braču. Majstor je od 1581. do 1584. zabilježen u Rimu, a 1589. u Dubrovniku gdje za staru crkvu gradskog patrona radi svoja dva antologijska kipa, svetog Vlaha i svetog Jeronima. Nikola se bavio i slikarstvom pa je 1591. uzeo šegrta kojem se obavezao da će ga idućih deset godina poučavati kiparstvu i slikarstvu. Zadnji majstorov spomen je potpisana oltarna pala naslikana 1593. za Chiesa dei Carmini u Bitontu. U članku se objavljuje nepoznata kamena bista s prikazom Krista ovjenčanog trnovom krunom – Ecce Homo. Nalazi se izvan izvornog konteksta u vrtu župne kuće u mjestu Noventa Padovana u istočnom predgrađu Padove. Na poprsju je majstorov potpis: NICvs . LASANEVS . F. Skulptura se hipotetski datira u deveto desetljeće 16. stoljeća, kada se pretpostavlja i majstorov boravak u Veneciji, odnosno Venetu. Također, upućuje se na mogući slikovni predložak za ovo Lazanićevo djelo, odnosno na grafiku nastalu prema Tizianovu liku Ecce Homo, a koja je tiskana u Veneciji u trećoj četvrtini 16. stoljeća.

Keywords

Nikola Lazanić; Ecce Homo; Noventa Padovana; Dubrovnik; skulptura; 16. stoljeće

Hrčak ID:

249181

URI

https://hrcak.srce.hr/249181

Publication date:

30.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.617 *