Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31337/oz.76.1.8

Pregled razvoja odgoja i obrazovanja za vrijednosti u okvirima povijesno–društvenoga konteksta

Vjera Brković orcid id orcid.org/0000-0001-9025-2540 ; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia.
Rona Bušljeta Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-7158-0044 ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 115 Kb

page 113-124

downloads: 1.945

cite


Abstract

Odgoj i obrazovanje za vrijednosti omogućavaju bitnost postojanja te se često promatraju kao neizostavni razvojni društveni fenomen koji opstaje unatoč povijesnim mijenama. Ipak potrebno je naglasiti da povijesno–društveni kontekst u skladu s vremenom oblikuje svoj sustav vrijednosti koje novi naraštaji prihvaćaju ili odbacuju. S obzirom na važnost odgoja i obrazovanja za vrijednosti u formiranju univerzalnih odgojno–obrazovnih vrijednosti, rekonstruirati povijesno–društveni kontekst nastanka te pratiti kontinuitet i promjene procesa razvoja odgoja i obrazovanja za vrijednosti. Izdvojeni su primjeri univerzalnih odgojno–obrazovnih vrijednosti koje nam je ostavila u nasljeđe povijest, a to su: mudrost, odnosno razboritost, hrabrost, umjerenost, pravednost, požrtvovnost, skromnost, duhovnost, briga za roditelje i starije, ljubav prema domovini, dobrota, sloboda, pravda, mir, dostojanstvo, demokracija, jednakost, vladavina prava, ljudska prava, uključivost, tolerancija, solidarnost i nediskriminacija.

Keywords

aksiologija; odgoj i obrazovanje; povijesno–društveni kontekst; univerzalne vrijednosti

Hrčak ID:

249666

URI

https://hrcak.srce.hr/249666

Publication date:

21.1.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 3.725 *