Skip to the main content

Review article

REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI

Josipa Tauš ; Osnovna škola Vilima Korajca, Kaptol
Emer Munjiza ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 179 Kb

page 69-78

downloads: 8.737

cite


Abstract

Autori su u ovome radu na teorijskom i praktičnom području istražili odgojne strategije. U povijesnom kontinuitetu identificirali su represivne i permisivne odgojne strategije.
Represivne su se odgojne mjere humanizirale od tjelesnog kažnjavanja do simboličkih kazni. Poticajne su se mjere pedagogizirale od predmeta upotrebne vrijednosti do simboličkih priznanja, pohvala i nagrada. Svi oblici represivnih i permisivnih mjera temelje se na vanjskim oblicima motivacije u izazivanju emocionalne ugodnosti, odnosno neugodnosti.
U suvremenim uvjetima, na području teorije i prakse primjenjuje se restitucija koja se temelji na unutrašnjoj motivaciji.
Praktično istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Vilima Korajca u Kaptolu na uzorku od 76 učenika trećih i četvrtih razreda potvrđuje da se teorijska spoznaja dosljedno i praktično realizira. U strukturi izrečenih odgojnih mjera dominiraju one iz područja poticajnih
mjera. Primjetljivi su i prvi oblici restitucije.

Keywords

tradicionalna odgojna strategija; represivne i permisivne odgojne mjere; vanjska motivacija; suvremena odgojna strategija; restitucija; unutrašnja motivacija

Hrčak ID:

25029

URI

https://hrcak.srce.hr/25029

Publication date:

4.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 11.274 *