Review article
REPRESIVNE I PERMISIVNE MJERE U ODGOJU DJECE MLAĐE ŠKOLSKE DOBI
Josipa Tauš
; Osnovna škola Vilima Korajca, Kaptol
Emer Munjiza
; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Abstract
Autori su u ovome radu na teorijskom i praktičnom području istražili odgojne strategije. U povijesnom kontinuitetu identificirali su represivne i permisivne odgojne strategije.
Represivne su se odgojne mjere humanizirale od tjelesnog kažnjavanja do simboličkih kazni. Poticajne su se mjere pedagogizirale od predmeta upotrebne vrijednosti do simboličkih priznanja, pohvala i nagrada. Svi oblici represivnih i permisivnih mjera temelje se na vanjskim oblicima motivacije u izazivanju emocionalne ugodnosti, odnosno neugodnosti.
U suvremenim uvjetima, na području teorije i prakse primjenjuje se restitucija koja se temelji na unutrašnjoj motivaciji.
Praktično istraživanje provedeno u Osnovnoj školi Vilima Korajca u Kaptolu na uzorku od 76 učenika trećih i četvrtih razreda potvrđuje da se teorijska spoznaja dosljedno i praktično realizira. U strukturi izrečenih odgojnih mjera dominiraju one iz područja poticajnih
mjera. Primjetljivi su i prvi oblici restitucije.
Keywords
tradicionalna odgojna strategija; represivne i permisivne odgojne mjere; vanjska motivacija; suvremena odgojna strategija; restitucija; unutrašnja motivacija
Hrčak ID:
25029
URI
Publication date:
4.6.2006.
Visits: 11.274 *