Skip to the main content

Professional paper

METODIČKI PRISTUPI FILMU U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE

Vesna Bjedov ; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 563 Kb

page 123-131

downloads: 21.574

cite


Abstract

Nastava se filma odvija u okviru programskih sadržaja nastavnoga predmeta hrvatskoga jezika, područja medijske kulture. U nastavi je filma u prvome planu filmska kultura koja podrazumijeva ostvarivanje odgojnih i filmskoobrazovnih ciljeva, a ostvaruje se na metodičkim načelima nastave filma. U nižim se razredima osnovne škole filmu pristupa literarno-dramski, ali je također važno posvetiti pozornost filmskim osobitostima. Kada govorimo o metodičkim pristupima nastavi filma, u tradicionalnoj su nastavi prevladavali
reproduktivni i predavački, a u suvremenoj se prednost daje onim pristupima koji u središte pozornosti stavljaju učenika. U tom smislu, možemo govoriti o školskoj interpretaciji, problemskom i korelacijsko-integracijskom pristupu. Školska interpretacija daje naglasak interpretativnoj razini filma, problemski pristup stvaranju problemske situacije, zapažanju, isticanju i istraživanju problema, a korelacijsko-integracijski pristup temelji se na uspoređivanju i raščlambi povezujućih sastavnica književnoga i filmskoga djela.

Keywords

film; nastava hrvatskog jezika; osnovna škola

Hrčak ID:

25038

URI

https://hrcak.srce.hr/25038

Publication date:

4.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 24.155 *