Professional paper
METODIČKI PRISTUPI FILMU U NASTAVI HRVATSKOGA JEZIKA NIŽIH RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Vesna Bjedov
; Agencija za odgoj i obrazovanje, Podružnica Osijek, Hrvatska
Abstract
Nastava se filma odvija u okviru programskih sadržaja nastavnoga predmeta hrvatskoga jezika, područja medijske kulture. U nastavi je filma u prvome planu filmska kultura koja podrazumijeva ostvarivanje odgojnih i filmskoobrazovnih ciljeva, a ostvaruje se na metodičkim načelima nastave filma. U nižim se razredima osnovne škole filmu pristupa literarno-dramski, ali je također važno posvetiti pozornost filmskim osobitostima. Kada govorimo o metodičkim pristupima nastavi filma, u tradicionalnoj su nastavi prevladavali
reproduktivni i predavački, a u suvremenoj se prednost daje onim pristupima koji u središte pozornosti stavljaju učenika. U tom smislu, možemo govoriti o školskoj interpretaciji, problemskom i korelacijsko-integracijskom pristupu. Školska interpretacija daje naglasak interpretativnoj razini filma, problemski pristup stvaranju problemske situacije, zapažanju, isticanju i istraživanju problema, a korelacijsko-integracijski pristup temelji se na uspoređivanju i raščlambi povezujućih sastavnica književnoga i filmskoga djela.
Keywords
film; nastava hrvatskog jezika; osnovna škola
Hrčak ID:
25038
URI
Publication date:
4.6.2006.
Visits: 24.155 *