Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.34075/cs.56.2.6

Geštalt pedagogija i enciklika Laudato si’: Čovjek kao temeljna vrednota

Jelena Jan orcid id orcid.org/0000-0003-3611-9612 ; University of Ljubljana, Faculty of Theology, Ljubljana, Slovenia


Full text: croatian pdf 178 Kb

page 271-289

downloads: 584

cite


Abstract

Promišljanje o čovjeku kroz pojam odgoja pod kojim se najčešće podrazumijeva razvoj osobnosti, a koji se događa kroz razvoj kognitivnoga, afektivnoga i psihomotornoga područja te osobnosti, formiranja stajališta, mišljenja i uvjerenja pojedinca i vrednota, kao skup općih uvjerenja, mišljenja i stavova o tome što je ispravno, dobro ili poželjno i koja se ostvaruje na različite načine, varira od osobe do osobe, mjesta i razdoblja, podložna je promjenama, a usvaja se tijekom cijelog života. Pozitivno iskustvo terapeuta geštalt terapije, koje je potaknulo integraciju spoznaja geštalt terapije na pedagoška područja, posebno u odgojne svrhe i razvoj osobnosti, predstavlja važan korak prema produbljivanju razumijevanja pedagogije, proširenju njezinih granica i prihvaćanju istraživanja psihološkog i psihoterapeutskog znanja u pedagogiji, omogućuje danas geštalt pedagogiji, kao jednoj od struja humanističke pedagogije, holistički pristup odgoju. Oslanjajuči se na prvu encikliku pape Franje, dokument važan za razumijevanje i pristup gorućim ekološkim problemima koji naglašava složene odnose siromaštva, uništenja okoliša i skrbi za budućnost, temeljeći se na biblijski nadahnutoj duhovnosti stvaranja, ukazujemo na načine na koje čovječanstvo može učinkovito odgovoriti na te složene izazove. I to prvenstveno odgojem, primjenjujući principe geštalt pedagogije, koji se temelji na kršćanskoj poruci spasenja, a koja se odnosi na čovjeka u cjelini i uključuje djela u osobnom životu i na društvenoj razini.

Keywords

odgoj; vrednota; geštalt pedagogija; enciklika

Hrčak ID:

258358

URI

https://hrcak.srce.hr/258358

Publication date:

21.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.635 *