Professional paper
https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.850
Istraživanje zadovoljstva korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom pandemije koronavirusa
Ivona Milovanović
orcid.org/0000-0001-5006-0130
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Ivana Kežić Pucketić
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Dolores Mumelaš
orcid.org/0000-0003-0849-4204
; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu
Abstract
Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja o iskustvu i zadovoljstvu korisnika mrežnom uslugom Pitajte knjižničara – tematsko pretraživanje Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu tijekom fizičkog zatvaranja Knjižnice i uspostave rada djelatnika od kuće, kada su na snazi bile mjere izolacije radi suzbijanja širenja bolesti COVID-19.
Pristup/metodologija/dizajn. U istraživanju korisnika usluge korištena je metoda ankete, za čiju se provedbu koristio mrežni anketni upitnik sastavljen od 10 pitanja. Prethodno je napravljena analiza podataka iz mrežne aplikacije Pitajte knjižničara – te- matsko pretraživanje iz koje su prikupljeni podaci o korisnicima i zahtjevima za temat- sko pretraživanje tijekom izvanrednih uvjeta rada Knjižnice te je poziv za ispunjavanje anketnog upitnika poslan na adrese e-pošte korisnika usluge u tom razdoblju.
Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su kako je na odluku o korištenju usluge tematskog pretraživanja tijekom izolacije kod najvećeg broja ispitanika utjecalo dosa- dašnje pozitivno iskustvo, a zatim preporuka druge osobe. Utvrđeno je zadovoljstvo korisnika kvalitetom usluge, kao i opsegom preporučene literature, dostupnošću sadr- žaja, brzinom odgovora, pružanjem dodatnih referalnih i drugih informacija te komuni- kacijom s knjižničarom. Pokazalo se i da je velik broj ispitanika naknadno samostalno pretraživao e-izvore, što potvrđuje napore i trud djelatnika da, osim pružanja relevantnih informacija u obliku preporučene literature na traženu temu, ujedno educiraju korisnike o dostupnim mrežnim izvorima informacija.
Praktična primjena. Dobivanjem povratnih informacija od korisnika usluge omo- gućeno je vrednovanje rada knjižničara – predmetnih stručnjaka zaduženih za pružanje usluge, kojima će rezultati istraživanja poslužiti u organizaciji i usavršavanju načina rada u budućnosti.
Keywords
istraživanje korisnika; izvanredni uvjeti rada; Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu; pandemija koronavirusa; tematsko pretraživanje
Hrčak ID:
258379
URI
Publication date:
25.5.2021.
Visits: 1.208 *