Željeznice 21, Vol. 19 No. 1, 2020.
Professional paper
PRISTUP FORENZIČNOG INŽENJERSTVA PRI SPECIJALISTIČKIM PREGLEDIMA DONJEG USTROJA ŽELJEZNIČKIH MOSTOVA NA RIJEKAMA
Gordon Gilja
orcid.org/0000-0002-8796-5264
Neven Kuspilić
Damir Bekić
Krunoslav Zupčić
Abstract
U svrhu sveobuhvatnoga sagledavanja utjecaja morfodinamičkih
promjena na stabilnost mostova na rijekama podatke o oštećenju konstrukcije
mosta treba nadopuniti i podacima o djelovanjima na nju. U
istraživanju analizirani su mehanizmi potencijalnoga gubitka stabilnosti
mostova zbog hidrauličkih djelovanja te je dana ocjena stanja za mostove
na željezničkoj infrastrukturi. U radu je prikazan pristup forenzičnoga
inženjerstva koji sagledava stanje i inženjersku procjenu stabilnosti
mosta i s mostom povezanoga stanja korita. Morfodinamičkom analizom
uspoređena su proračunana hidraulička opterećenja s rezultatima
terenskih mjerenja, definirane su moguće posljedice hidrauličkih djelovanja
na stabilnost mosta te su dane preporuke za daljnje aktivnosti
monitoringa, održavanja i/ili sanacije.
Keywords
erozija; pristup forenzičnoga inženjerstva; morfodinamička analiza; specijalistički pregled; monitoring
Hrčak ID:
259494
URI
Publication date:
9.3.2020.
Visits: 796 *