Željeznice 21, Vol. 19 No. 3, 2020.
Professional paper
PRIJEVOZ ŽELJEZNIČKIH VAGONA IZMEĐU KOPNA I SICILIJE
Borna Abramović
orcid.org/0000-0001-8675-5778
Abstract
Od sredine 19. stoljeća željeznički se sustav eksponencijalno
razvijao, najprije u Velikoj Britaniji, a potom u ostatku Europe odnosno
svijeta. Vrlo brzo naišlo se na problem povezivanja željezničkih pruga
preko vodenih površina, posebno preko jezera i jako širokih rijeka, na
kojima nije bilo moguće sagraditi most. Samo po sebi kao rješenje se
nametnula izgradnja trajekata koji bi na palubi imali ugrađene željezničke
tračnice te bi na taj način omogućili prijevoz željezničkih vagona s
jedne na drugu stranu obale. Prva takva trajektna linija uspostavljena
je 1833. na kanalu Forth i Clyde u Škotskoj, a prijevoz je organizirala
željeznica Monkland and Kirkintilloch. U bližemu okružju svakodnevno je
u funkciji željeznički trajektni promet između talijanskoga kopna i Sicilije.
Zanimljivo je to kako je ta linija u prometu od 1896. U radu je prikazana
organizacija i tehnologija rada željezničkoga trajektnog prijevoza između
talijanskoga kopna i Sicilije.
Keywords
putnički prijevoz; teretni prijevoz; trajekti; luka Villa San Giovanni; luka Messina; Mesinski tjesnac
Hrčak ID:
259505
URI
Publication date:
8.9.2020.
Visits: 1.169 *