Skip to the main content

Review article

Marketinška komunikacija na tržištu visokoga obrazovanja u Republici Hrvatskoj

Boris Marjanović orcid id orcid.org/0000-0002-1132-6079 ; Istarsko Veleučilište, Pula, Hrvatska
Marino Učeta ; Istarsko Veleučilište, Pula, Hrvatska


Full text: croatian pdf 796 Kb

page 83-97

downloads: 385

cite


Abstract

Rad analizira pitanje komunikacije između potencijalnih studenata i visokoškolskih
institucija na tržištu visokoga obrazovanja. Komunikaciju treba sagledati s dva motrišta. Prvo
motrište je heterogenost tržišta što ukazuje na to da se tržište dijeli na segmente, a svaki
segment specifičan je po pitanju potreba, ali i korištenja komunikacijskih kanala. Drugo
motrište je složenost procesa donošenja odluke o kupnji. Budući da visokoškolska usluga spada
u složeno odlučivanje, komunikaciju i kanale preko kojih se komunikacija odvija treba zasebno
analizirati kroz pojedine faze odlučivanja. Na temelju istraživanja provedenoga pomoću
anketnoga upitnika, utvrđeno je da postoje razlike u korištenim kanalima komunikacije prema
sedam identificiranih tržišnih segmenata i fazama procesa donošenja odluke. Za svaki segment
i za svaku fazu procesa donošenja odluke o kupnji utvrđena je kombinacija kanala u cilju
efikasnoga komuniciranja.

Keywords

segmentacija tržišta; proces donošenja odluke o kupnji; marketinška komunikacija; promocija; komunikacijski kanali

Hrčak ID:

262661

URI

https://hrcak.srce.hr/262661

Publication date:

23.9.2021.

Visits: 876 *