Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/tab.18.2021.5

Nastanak umjetničkih institucija i umjetničke terminologije u Japanu za vrijeme razdoblja Meiji

Stefani Silli


Full text: croatian pdf 590 Kb

page 51-68

downloads: 402

cite


Abstract

Između razdoblja Edo (1600. – 1868.) i Meiji (1868. – 1912.) dogodile su se brojne promjene u svijetu umjetnosti koje su utjecale na temelje osnovnih društvenih i političkih struktura u Japanu. Rad daje jezgrovit i sadržajan pregled nastanka umjetničkih institucija i relevantne umjetničke terminologije u Japanu u prijelomnom razdoblju japanske povijesti, tj. u vrijeme razdoblja Meiji, s posebnim naglaskom na lijepoj umjetnosti, tj. konceptu bijutsu. Cilj je rada prikazati i analizirati mehanizme utjecaja kulturnih, političkih, društvenih i ekonomskih okolnosti razdoblja Meiji na donošenje i provođenje vladinih mjera očuvanja umjetnosti i starina, na osnivanje raznih umjetničkih udruženja i institucija umjetničkoga obrazovanja. Razjašnjeno je kako i zašto je nastala potreba za novom kategorizacijom na polju umjetnosti i uvođenjem pojma bijutsu (naspram prijašnjega termina geijutsu) u datom povijesnom i društvenom kontekstu. Nadalje, utvrđeno je da su teškoće s prijenosom (zapadnjačkoga) koncepta umjetnosti u Japan, uključujući klasifikaciju, likovno-umjetničko obrazovanje i izlaganje umjetničkih predmeta, gdje prethodno nije postojao europski postromantični koncept individualne subjektivnosti i izvorne ekspresivnosti, rezultirale pojavom različitih rasprava o autentičnosti izraza i samoga identiteta japanske umjetnosti, koje su aktualne i danas, te kao takve, vrijedna tema daljnjega istraživanja.

Keywords

japanska umjetnost; Meiji razdoblje; bijutsu; nihonga; yōga

Hrčak ID:

265769

URI

https://hrcak.srce.hr/265769

Publication date:

24.11.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.414 *