Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.48188./hczz.1.2.4

Specifičnosti komunikacije i upravljanja u zdravstvenim ustanovama

Endica Radić Hozo ; University of Split, University Department of Health Studies, Split, Croatia
Izet Hozo ; University of Split, School of Medicine, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 277 Kb

page 81-86

downloads: 951

cite


Abstract

Prelaskom iz paternalističkog načina komuniciranja u zdravstvu na današnji suradno-partnerski način komuniciranja, značajno su se promijenile pardigme komuniciranja u oblasti zdravstva. Tome su značajno pridonijeli strelovit razvoj medicinske znanosti, informatika i vrlo izražen interes pacijenata za svoje zdravlje. Izgradnja modernih zdravstvenih sustava, specifična struktura rada u zdravstvenim ustanovama kao i proces rada, igraju važnu ulogu. U radu je razmotreno kompleksno funkcioniranje medicinskih timova i njihovih voditelja, uloga timskog rada, odlučivanje, vođenje, izbor vođe… Dijada, temeljni tim liječnika i medicinske sestre, u paternalističkom su modelu komuniciranja imali nadređen odnos prema pacijentu koji je bio pasivan objekt i koji je, bez dublje rasprave, jednosmjerno primao informacije. Danas su medicinari i pacijenti subjekti komunikacije, njihov je odnos ravnopravan, a njihova je komunikacija dvosmjerna. U radu su prikazani povijesni detalji složenog odnosa medicinara i pacijenata te specifičnosti komunikacije, paradigmatski primjeri u komunikaciji. Također je naglašen značaj komunikacije u unutarnjoj i vanjskoj javnosti.

Keywords

komunikacija; upravljanje; zdravstveni radnici

Hrčak ID:

266927

URI

https://hrcak.srce.hr/266927

Publication date:

29.11.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.982 *