Skip to the main content

Review article

JEZIK I STIL OSNOVNOŠKOLSKIH UDŽBENIKA HRVATSKOGA JEZIKA I KNJIŽEVNOSTI

Karol Visinko ; Filozofski fakultet u Rijeci, Sveučilište u Rijeci


Full text: croatian pdf 362 Kb

page 305-312

downloads: 2.773

cite


Abstract

U radu se prikazuju dosadašnja teorijska i empirijska istraživanja
te se najavljuje potreba za interdisciplinarnim istraživanjem koje bi u dogledno
vrijeme trebalo konkretnim pokazateljima bitno utjecati na stanje u vezi s
udžbenicima hrvatskoga jezika i književnosti.
Budući da je riječ o osnovnome sredstvu namijenjenome učeniku u procesu
učenja, pretpostavlja se da udžbenik osigurava veliki stupanj samostalnosti učenika
u čitanju, u radu na tekstu te u pisanju na predlošku udžbeničkih jedinica, što pak
uključuje potrebno učenikovo razumijevanje svih sastavnica pojedine udžbeničke
jedinice (polaznih tekstova, metodičkoga instrumentarija i metatekstova).
Učenikovu samostalnost i uspješnost u stjecanju temeljnih osnovnoškolskih
znanja o hrvatskome jeziku i književnosti, uz dobroga učitelja, razvija i usavršava
i udžbenik za hrvatski jezik i književnost te se tako intenzivnije potiču i razvijaju
učenikove jezične i literarne sposobnosti i vještine. Da bi se to ostvarilo, osnovni je
uvjet udžbenički jezik i stil kojim su pisani provjereni i učenikovoj dobi primjereni
stručni sadržaji. Riječ je, dakle, o hrvatskome standardnome jeziku, ali koji je u
skladu sa stupnjem učenikova razumijevanja. Udžbenički jezik i stil, osobito na
osnovnoškolskome stupnju, zahtijeva izrazitu jasnoću i jednostavnost, prohodnost
koja će učeniku omogućiti samostalno čitanje i razumijevanje pročitanoga.

Keywords

Hrčak ID:

26966

URI

https://hrcak.srce.hr/26966

Publication date:

4.12.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 5.272 *