Review article
Vjeroučiteljev odgojni rad u promicanju euharistijskoga zajedništva
Viktor Zubac
orcid.org/0000-0001-5592-3644
Abstract
Odgojni ciljevi katoličkoga vjeronauka u osnovnim i srednjim školama bitno su usmjereni na rast vjerničke osobnosti učenika, koja se doživljava i očituje u liturgijskom zajedništvu naroda Božjega. Suvremena društvena gibanja ostavljaju snažan utjecaj na izgradnju euharistijskoga zajedništva među mladima, osobito na njihovu povezanost sa župom kao konkretnom Crkvom. Zadatak vjeroučitelja u odgojnom procesu promicanja euharistijske kulture oslanja se na sve dimenzije školskoga vjeronauka korelativno povezane s religijskim odgojem u obitelji i župnom katehezom. Odgoj za euharistiju uključuje otajstvenu, obrednu i simboličku razinu, a odgojni rezultati prenose se na područje dublje spoznaje, slavljenja i autentičnoga djelovanja. Kateheza usmjerena na liturgiju stoji u službi nedjeljnoga slavlja vjernika i euharistijskoga života u župnoj zajednici. Duhovni i profesionalni identitet vjeroučitelja, a ponajviše njegovo svjedočko poslanje, stvorit će najbolje preduvjete plodnom evangelizacijskom i katehizacijskom nastojanju.
Keywords
euharistija; liturgija; školski vjeronauk; župna kateheza; vjeroučitelj; župna zajednica; religijski odgoj
Hrčak ID:
272173
URI
Publication date:
23.12.2014.
Visits: 783 *