Skip to the main content

Professional paper

STAVOVI UČITELJA O OBRAZOVNOJ INKLUZIJI ROMSKIH UČENIKA

Sanja Nuhanović orcid id orcid.org/0000-0001-9536-6838 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Osijek


Full text: croatian pdf 173 Kb

page 73-90

downloads: 521

cite


Abstract

Odgoj i obrazovanje učenika pripadnika romske nacionalne manjine predmet je razgovora, rasprava, propitivanja i
istraživanja dugi niz godina. Cilj je ovoga istraživanja procjena stavova učitelja razredne nastave o obrazovnoj inkluziji romskih učenika. Sudionici su istraživanja učitelji iz dvadeset županija Republike Hrvatske (N=293) koji su dobrovoljno ispunili anketni upitnik konstruiran za ovo istraživanje, čije se tvrdnje odnose na učiteljsku percepciju romske populacije, obrazovnu inkluziju romskih učenika te ulogu učitelja i romskih roditelja u obrazovanju romske djece. Rezultati istraživanja upućuju na blago pozitivne stavove učitelja prema obrazovnoj inkluziji romske djece te značajnu ulogu romskih roditelja u obrazovanju. Najmanje su pozitivni stavovi o većemu angažmanu učitelja u procesu odgoja i obrazovanja romskih učenika. Takvi su rezultati u skladu s prije provedenim istraživanjima te potvrđuju kako učitelji nisu svjesni važnosti svoje uloge u odgoju i obrazovanju ranjivih skupina općenito, a ovdje specifično romskih učenika. Nema značajnijih razlika u stavovima učitelja s obzirom na dob, stručnu spremu, godine radnoga staža i prethodno ostvareni kontakt ispitanika s romskim učenicima.

Keywords

inkluzija; romski roditelji; romski učenici; učitelji razredne nastave

Hrčak ID:

273734

URI

https://hrcak.srce.hr/273734

Publication date:

22.12.2021.

Visits: 1.168 *