Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.34075/cs.57.1.6

Virtualna stvarnost. Novi pristup vizualizacije i imaginacije u vjeronauku

Klara Pišonić orcid id orcid.org/0000-0002-2458-9855 ; Johann Wolfgang Goethe University - Campus Westend, Frankfurt am Main, Germany


Full text: croatian pdf 353 Kb

page 135-150

downloads: 1.020

cite


Abstract

Posebnost virtualne stvarnosti (VR) je visoka razina imerzivnosti i osjećaj „uranjanja” u drugi svijet. Ta se posebnost već koristi u mnogim tehničkim i znanstvenim područjima za vizualizaciju, učenje i vježbanje. Brz tehnički napredak omogućuje stvaranje sve mnogobrojnijih i boljih mogućnosti u virtualnoj stvarnosti. Mogućnosti uporabe se šire i izvan tehničkih područja. Društvene znanosti poput teologije također mogu imati koristi od dojmljivih svojstva VR-a.
Slijedi kratko predstavljanje projekta Katedre za vjersko obrazovanje i medijsku didaktiku na Goethe-Universität u Frankfurtu za poboljšanje i primjenu VR-a u vjeronauku. Uz svrstavanje u teoriji učenja, članak još uvodi oblike interakcije VR-a i pokazuje mogućnosti njihove uporabe u vjeronauku.
Poznato je da vjeronauk kao školski predmet ima vrlo osobnu i emocionalnu komponentu. To se može pojačati VR-om na određenim razinama: promjena perspektive, etičke rasprave, posjet povijesnim mjestima, ali i pedagogija crkvenog prostora može se proširiti novim dimenzijama. Kad se bavimo VR-om u vjeronauku, glavni cilj nije zamjena starih metoda, već pokazati mogućnost da digitalni mediji mogu pridonijeti interesu i proširiti iskustvo.

Keywords

Virtualna stvarnost; imerzivnost; iskustvo; medijska didaktika; vjeronauk

Hrčak ID:

276050

URI

https://hrcak.srce.hr/276050

Publication date:

19.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 2.289 *