Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46640/imr.11.20.4

Luksuz – metastaza koncepta konzumerizma

Vjekoslav Đaić ; University of North Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 280 Kb

page 3301-3309

downloads: 301

cite


Abstract

Osim što u osnovnim crtama dekonstruira koncept luksuza, ovaj se rad dominantno bavi tim konceptom u kontekstu konzumerizma. Dajući argumente za i protiv u radu se razlažu i neke etičke norme koje u potrazi za srećom potvrđuju luksuz kao filozofiju čija je primarna zadaća socijalna distanca. Zato o luksuzu ne treba govoriti iz čiste ekonomsko – potrošačke perspektive. On je prvenstveno i sociološko pitanje kroz koje čitamo aspekte identiteta, kulta ljepote i društvenog statusa. Uspoređujući konzumerizam i potragu za srećom, u radu se iznose i primjeri etički diskutabilnih poslovnih poteza kojima je cilj sačuvati reputaciju marke i braniti je pred uskim krugom potrošača, dok istovremeno time pojačavaju žudnju, sanjarenje i želju među onima koji to nisu. Autor se u radu bavi i temom održivosti te sliku koju luksuzne marke žele stvoriti o sebi kao o lideru u tom području potkrepljuje primjerima. Istovremeno se raspravlja i o tome koliko je nova ekološka perspektiva više kontekst odnosa s javnošću nego ono što bi joj trebala biti primarna svrha.

Keywords

luksuz; konzumerizam; sreća; etika; potrošač

Hrčak ID:

278164

URI

https://hrcak.srce.hr/278164

Publication date:

26.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.091 *