Review article
https://doi.org/10.20901/pm.59.3.08
Strateško komuniciranje u Hrvatskoj: razvoj područja, akteri i teme
Marijana Grbeša
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Božo Skoko
orcid.org/0000-0002-4028-7128
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Domagoj Bebić
; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Rad daje pregled doprinosa hrvatskih istraživača, prije svega znanstvenika i suradnika s Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, znanstvenom i akademskom razvoju političke komunikacije, političkog marketinga i odnosa s javnošću u Hrvatskoj. Sve tri discipline spadaju u područje strateškog komuniciranja koje podrazumijeva svrhovito korištenje komunikacije kojom pojedinci, organizacije, institucije ili države nastoje ostvariti svoje strateške ciljeve. Rad pokazuje kako je Hrvatska, iako je kasno uskočila na vlak tržišnog komuniciranja, brzo uhvatila korak s međunarodnim istraživačkim i akademskim trendovima na tom području. Fakultet političkih znanosti u tome je imao pionirsku i predvodničku ulogu. Istraživači s Fakulteta, ali i drugi hrvatski znanstvenici, svojim istraživanjima i policy analizama na području političkog marketinga i političke komunikacije doprinijeli su konceptualizaciji i komparativnoj analizi suvremenih izbornih kampanja, zatim fenomena amerikanizacije, personalizacije, pakiranja politike, populizma, celebrity populizma, dezinformacija, e-demokracije, cyber politike i drugih. Na području odnosa s javnošću posebno se ističu doprinosi konceptualizaciji i istraživanju imidža, identiteta i brenda država, kriznom komuniciranju, strateškom komuniciranju u turizmu te evaluaciji odnosa s javnošću.
Keywords
politička komunikacija; politički marketing; odnosi s javnošću; strateško komuniciranje; Hrvatska
Hrčak ID:
285114
URI
Publication date:
3.11.2022.
Visits: 2.327 *