Review article
Cjenovna elastičnost potražnje za hotelskim uslugama na poslovnom primjeru dvaju hotela u Republici Hrvatskoj
Tihana Baždar Gašljević
orcid.org/0000-0001-5053-0497
; HUP Zagreb d.d., Zagreb, Hrvatska
Dario Maradin
orcid.org/0000-0001-9642-6038
; Ekonomski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Ljerka Cerović
orcid.org/0000-0002-0492-7650
; Ekonomski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Abstract
U radu se analizira elastičnost potražnje za hotelskim uslugama u dvije različite destinacije u Republici Hrvatskoj, u Zagrebu i Dubrovniku, na primjerima Sheraton Zagreb Hotela i Sheraton Dubrovnik Riviera Hotela u predpandemijskoj 2019. godini. Analizom statističkih podataka nadležnih turističkih zajednica te temeljem analiza studija slučaja dva hotela, u radu se utvrđuje da cjenovna elastičnost potražnje za hotelskim uslugama ovisi o nizu različitih čimbenika kao što su dostupnost i vrsta hotelske usluge za kojom postoji potražnja, vrsta tržišta, cjenovna politika, specifičnost i različitost destinacija, sezonalnost i drugo. Iz analiza postaje razvidno da se elastičnost potražnje mora promatrati kroz sve svoje pod-segmente, uvažavajući specifičnosti svih oblika potražnje koji se u navedenim destinacijama bitno razlikuju jedni od drugih (odmorišni, „city break“, MICE turisti i dr.) unatoč nekim temeljnim sličnostima promatranih hotela (ujednačeni brand standardi poslovanja koje nalaže globalna hotelska korporacija, istovjetan franšizni ugovor i dr.). Zaključno, utvrđuje se korelacija između niske popunjenosti hotela (niske sezone) i relativno visoke cjenovne elastičnosti potražnje te visoke popunjenosti hotela (visoke sezone) i relativno visoke cjenovne neelastičnosti turističke potražnje.
Keywords
hotelijerstvo; cjenovna elastičnost potražnje; cjenovna politika; specifičnost destinacije; sezonalnost
Hrčak ID:
287783
URI
Publication date:
26.10.2022.
Visits: 527 *