Arti musices, Vol. 53 No. 2, 2022.
Original scientific paper
https://doi.org/10.21857/y6zolb6j5m
Glazba u izvedbi: o glazbenoj interpretaciji sevdalinke od 1920-ih do 1950-ih
Naila Ceribašić
orcid.org/0000-0003-3578-8515
; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Na temelju odabranih snimaka istaknutih pjevača sevdalinke, koji su vezani uz različite društvene kontekste njezina izvođenja – Nikola Stojković 1937, Sofka Nikolić potkraj 1920-ih i Zaim Imamović 1950-ih, kao i relevantnih komparativnih snimaka iz tih i kasnijih desetljeća, u radu se analiziraju značajke glazbene interpretacije ovoga žanra. U tome se autorica oslanja na pojedine postupke i identificirane elemente za analizu razvijene u okviru studija snimljene glazbe, uključujući i korištenje softvera koji olakšavaju analizu, a paralelno s time, vodeći se težnjom za kulturno utemeljenom analizom, na tumačenja glazbene interpretacije koja su pružili relevantni sugovornici. S obzirom na vremensku distancu od primarnih aktera analiziranih primjera, takvi su »sugovornici« ponajprije stručnjaci za sevdalinku iz razdoblja bližih dobu njihova nastanka i ujedno njezini poklonici, a medu njima se ističe Vlado Milošević sa svojom studijom iz 1964. godine.
Keywords
sevdalinka; izvedba; snimka; glazbena interpretacija; studij snimljene glazbe; kulturno utemeljena analiza; etnomuzikologija; razdoblje električnog snimanja gramofonskih ploča
Hrčak ID:
291452
URI
Publication date:
16.1.2023.
Visits: 1.288 *