Preliminary communication
Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija
Joško Lozić
orcid.org/0000-0001-5568-5279
; Sveučilište Sjever
Katerina Fotova Čiković
orcid.org/0000-0003-0138-1362
; Sveučilište Sjever
Ines Lozić
; Centar za financijska vještačenja
Abstract
Cilj rada – je analizirati razvoj poslovnoga modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija.
Metodologija – rad je dizajniran kao analiza i komparacija strukture prihoda platforme te determiniranje modela transformacije prihoda. U istraživanju su korištena financijska izvješća korporacije (Alibaba Annual Report), te znanstveni radovi i druga literatura povezana s ovim temom.
Rezultati istraživanja – jasno ukazuju na razvoj novih modela stvaranja prihoda te diversifikaciju poslovnih aktivnosti u kontekstu Porterovih generičkih strategija. Temeljni prihodi platforme i dalje se generiraju iz maloprodajnoga sektora u Kini, dok se ostatak prihoda ostvaruje iz prodaje različitih vrsta usluga. Prihodi od maloprodajne aktivnosti temelje se na modelu low-cost strategije, dok se prihodi od usluga u oblaku kao i drugi prihodi od prodaje usluga temelje na strategiji diferencijacije.
Zaključak – ekosustav Alibaba razvija nove oblike stvaranja prihoda. Najznačajniji prihodi i dalje se ostvaruju od maloprodaje u Kini, ali sve veći udio prihoda generira se iz prodaje usluga. Prema strukturi troškova, maloprodajna se aktivnost temelji se na „low-cost strategijama“, dok se novi modeli komodizacije usluga temelje na strategijama diferencijacije. Ostvarivanjem prihoda iz različitih modela prodaje roba i komodizacije usluga, kao i korištenje različitih strategija u kontekstu Porterovih generičkih strategija omogućuje platformi model „hibridnog rasta“ koji koriste najuspješnije globalne platforme.
Keywords
Alibaba, ekonomija platformi, hibridni model, online maloprodaja, Porterove generičke strategije
Hrčak ID:
291882
URI
Publication date:
23.1.2023.
Visits: 991 *