Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21860/medflum2023_292450

Samoprocjena digitalne pismenosti studenata medicine u Rijeci prije i tijekom pandemije COVID-19

Maja Mrak orcid id orcid.org/0000-0001-7175-6399 ; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sara Belčić orcid id orcid.org/0000-0002-7365-3016 ; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Bernarda Mrak orcid id orcid.org/0000-0002-6556-8057 ; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Rijeka, Hrvatska
Bernard Mrak ; Klinički bolnički centar Rijeka, Klinika za oftalmologiju, Rijeka, Hrvatska
Martina Mavrinac orcid id orcid.org/0000-0002-6424-2573 ; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Katedra za medicinsku informatiku, Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 3.270 Kb

page 57-63

downloads: 506

cite


Abstract

Cilj: Procijeniti razinu digitalne pismenosti (DP) studenata prije i tijekom pandemije te ispitati promjenu razine DP-a kod studenata uslijed pandemije. Nadalje, ispitati postoji li razlika u DP-u između studenata koji su volontirali u bolničkom COVID centru i studenata koji nisu volontirali. Ispitanici i metode: U istraživanju je sudjelovalo 150 studenata kliničkih godina Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija medicine u Rijeci. Istraživanje je obuhvatilo 114 ženskih i 35 muških ispitanika, u dobi od 22 do 28 godina (medijan 24 godine). Ukupno 56 ispitanika volontiralo je tijekom izvedbe hibridne nastave u COVID infocentru i/ili bolničkom COVID centru. Studenti su anonimno i dobrovoljno ispunjavali online upitnik. Rezultati: Ispitanici su DP prije pandemije ocijenili prosječnom ocjenom 3,81 (SD = 0,89), a tijekom pandemije 4,07 (SD = 0,84). Većina ispitanika smatra da novi modeli nastave nisu pridonijeli njihovoj pismenosti (P < 0,001). T-testom utvrđeno je da su studenti tijekom pandemije bilježili napredak svojih digitalnih vještina, u odnosu na pretpandemijsko razdoblje (P > 0,05). Kod studenata koji nisu volontirali razlika u DP-u nije statistički značajna P = 0,06, dok je kod studenata koji su volontirali došlo do poboljšanja DP-a tijekom pandemije (P = 0,038). Zaključak: Rezultati istraživanja pokazuju porast razine samoprocjene DP-a u skupini studenata, međutim studenti ne povezuju poboljšanje DP-a s online nastavom. S druge strane, vidljiv je značajan porast razine DP-a u studenata koji su volontirali za vrijeme pandemije COVID-19 u odnosu na one koji nisu volontirali.

Keywords

COVID-19; nastava na daljinu; pismenost; studenti medicine

Hrčak ID:

292450

URI

https://hrcak.srce.hr/292450

Publication date:

1.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.580 *