Social Psychiatry, Vol. 50 No. 3, 2022.
Professional paper
https://doi.org/10.24869/spsih.2022.350
Europski okvir za kompetencije u psihijatriji radi osiguranja kvalitetne edukacije za specijalista psihijatra i skrbi za osobe s poremećajem mentalnog zdravlja
Slađana Štrkalj Ivezić
; University Psychiatric Hospital Vrapče, University of Zagreb, Faculty of Medicine, Zagreb, Croatia
Darko Marčinko
; Clinical Hospital Center Zagreb, Zagreb, Croatia, University of Zagreb, Faculty of Medicine, Zagreb, Croatia;
Maja Bajs Janović
; Clinical Hospital Center Zagreb, Zagreb, Croatia, University of Zagreb, Faculty of Medicine, Zagreb, Croatia;
Vedran Bilić
orcid.org/0000-0002-0376-137X
; Clinical Hospital Center Zagreb, Zagreb, Croatia, University of Zagreb, Faculty of Medicine, Zagreb, Croatia;
MArisa Casanova Dias
; Cardiff University, Division of Psychological Medicine and Clinical Neurosciences, Cardiff, UK
Abstract
Tema rada je prikaz kompetencija za zanimanje psihijatar prema Europskom okviru za kompetencije u psihijatriji
(European Framework for Competences in Psychiatry, EFCP) Europske unije medicinskih specijalnosti (European Union
of Medical Specialists, UEMS) - Odjela za psihijatriju. Rad opisuje sedam uloga liječnika-psihijatra s pridruženim
kompetencijama, koje osiguravaju kvalitetu psihijatrijske skrbi, a mora ih steći svaki psihijatar da bi kvalitetno radio
svoj posao: psihijatrijski stručnjak / klinički donositelj odluka, komunikator, suradnik, vođa, zagovornik zdravlja,
učenik / znanstvenik i profesionalac. Svrha rada je povećati svijest o važnosti stjecanja specifičnih kompetencija
za psihijatra, a osobito o potrebi procjene postignutih kompetencija u svim ulogama psihijatra, usporediti popis
kompetencija u aktualnom programu specijalizacije iz psihijatrije u Hrvatskoj s EFCP popisom, te utvrditi postoji li
potreba za revizijom hrvatskog programa specijalizacija iz psihijatrije. Metodologija: usporedba popisa kompetencija
preporučenih u EFPC s popisom kompetencija iz hrvatskog programa specijalizacije iz psihijatrije.
Glavni rezultati: usporedba EFPC-a s hrvatskim popisom kompetencija pokazuje razliku u pristupu klasifikaciji
kompetencija: u EFPC-u se kompetencije opisuju u obliku sedam specifičnih uloga psihijatra, a u hrvatskom
programu kompetencije su vezane za područja psihijatrije. Utvrđena je i razlika u metodama mjerenja, odnosno
evaluacije o postignutim kompetencijama između hrvatskog i europskog programa evaluacije kompetencija za
psihijatra. Zaključak: Usporedba EFCP-a s popisom kompetencija u hrvatskom programu specijalizacije iz psihijatrije
upućuje na potrebu poboljšanja hrvatskog programa posebno u području procjene postignutih kompetencija za
specijalista psihijatrije. Preporuke iz EFCP mogu biti korisne u analizi i reviziji svih europskih kurikuluma specijalizacije
iz psihijatrije s ciljem harmonizacije izobrazbe za specijalista psihijatra u Europskoj uniji.
Keywords
Specijalističko osposobljavanje psihijatara; UEMS preporuke
Hrčak ID:
292589
URI
Publication date:
31.1.2023.
Visits: 1.202 *