Skip to the main content

Review article

ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DRUŠTVENIH MREŽA NA NAMJERU KUPNJE I USMENU PREDAJU

Ines Grudiček ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Damir Dobrinić orcid id orcid.org/0000-0002-8489-2688 ; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska


Full text: croatian pdf 404 Kb

page 91-106

downloads: 171

cite


Abstract

Cilj je ovog rada istražiti utjecaj utilitarne i hedonističke motivacije pojedinca na namjeru pregledavanja (traženje) proizvoda na društvenim mrežama te utjecaj pregledavanja na namjeru kupnje i usmene predaje. Na temelju prijašnjih istraživanja izrađen je konceptualni okvir istraživanja te su postavljene hipoteze, koje su se provjerile korištenjem metode modeliranja strukturnih jednadžbi pomoću programa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg je ispravno popunio 251 ispitanik u Republici Hrvatskoj. Prema dobivenim rezultatima promatrani čimbenici (pogodnosti društvenih mreža, dostupnost informacija, odabir proizvoda i prilagođeni oglasi) nisu pokazali značajan pozitivan utjecaj na utilitarnu motivaciju za pregledavanjem proizvoda na društvenim mrežama, dok su čimbenici (otkrivanje trendova, druženje, avantura te autoritet i status) pokazali značajan pozitivan utjecaj na hedonističku motivaciju za pregledavanjem proizvoda. Utvrđen je i značajan pozitivan utjecaj pregledavanja proizvoda na društvenim mrežama na namjeru kupnje te na namjeru usmene predaje.

Keywords

utilitarna motivacija; hedonistička motivacija; online kupnja; društvene mreže; usmena predaja

Hrčak ID:

295892

URI

https://hrcak.srce.hr/295892

Publication date:

17.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 527 *