Acta Iadertina, Vol. 20 No. 1, 2023.
Preliminary communication
https://doi.org/10.15291/ai.4209
Samoprocijenjena spremnost odgojitelja za pedagoško vođenje
Nikolina VARJAČIĆ
orcid.org/0009-0003-2942-9070
; Kindergarten Pinokio, Donji Miholjac, Croatia
Rahaela VARGA
orcid.org/0000-0002-8402-2578
; Faculty of Educational Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Abstract
Pedagoško se vođenje sve više promiče kao participativni oblik vođenja
koji predstavlja odmak od tradicionalnog razumijevanja da je samo
jedan vođa u ustanovi. U slučaju predškolske ustanove, uz vođenje
na razini čitave ustanove, i odgojitelji bi trebali prakticirati pedagoško
vođenje na razini pojedine skupine djece. Za to su im potrebne određene kompetencije kako bi bili spremni za primjenu različitih aspekata pedagoškog vođenja u svakodnevnoj praksi. Stoga se spremnost
promatra kao posjedovanje potrebnih znanja i vještina za djelotvorno
rješavanje različitih profesionalnih izazova u sklopu pedagoškog vođenja, ali i odgovoran pristup, tj. svjesnost o važnosti kompetencija
pedagoškog vođenja.
Provedeno je istraživanje s ciljem detektiranja kakvoće spremnosti
odgojitelja za rad u odgojno-obrazovnim skupinama primjenom
pedagoškog vođenja mjerena samoprocienom razvijenosti kompetencija vođenja te procjenom važnosti pojedinih kompetencija
za pedagoško vođenje. Provjerena je i značajnost grupnih razlika
u navedenoj (samo)procjeni. Rezultati pokazuju da se odgojitelji
procjenjuju najspremnijima uvažavanju različitosti i multikulturalnosti te izgradnji povjerenja i suradničkog odnosa s djecom, dok se
najmanje spremnima procjenjuju za primjenu novih tehnologija u
radu, ulaganje truda u profesionalni razvoj te uključivanje roditelja
u rad ustanove. Utvrđene su određene statistički značajne razlike u
procjeni važnosti pojedinih aspekata pedagoškog vođenja i samoprocjeni njihove razvijenosti u odnosu na stručnost odgojitelja, radno
iskustvo i uvjete rada.
Keywords
Hrčak ID:
306968
URI
Publication date:
27.7.2023.
Visits: 1.386 *