Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.32.3.08
Reprezentacije odnosa obitelji i osnovne škole u nacionalnim dokumentima, zakonima i podzakonskim aktima
Barbara Kušević
orcid.org/0000-0001-8911-3295
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
*
* Corresponding author.
Abstract
Cilj je ovoga istraživanja opisati kako su u nacionalnim
dokumentima, zakonima i podzakonskim aktima koji
ustrojavaju sektor osnovnoga školstva predstavljeni odnosi
obitelji i škole. Istraživanje se temelji na kvalitativnoj
istraživačkoj paradigmi i postupku analize dokumentacije. Na
korpusu od 17 dokumenata, zakona i podzakonskih akata
relevantnih za osnovnoškolsko obrazovanje u Republici
Hrvatskoj provedena je refleksivna tematska analiza, koja je
rezultirala četirima osnovnim reprezentacijama odnosa
obitelji i škole, smještenima u kontekst humanističkoga,
legalističkoga, proceduralističkoga i pokroviteljskoga
konstruiranja njihova odnosa. Daljnjom su analizom uočeni
primjeri intradokumentne inkongruentnosti generiranih
reprezentacija odnosa obitelji i škole, kao i otklon pojedinih
reprezentacija od recentnih spoznaja o optimalnome
pozicioniranju odnosa obitelji i škole. Zaključak raspravlja o
praktičnim implikacijama nalaza i upućuje na potentne
smjerove empirijskoga pristupanja opisanoj problematici.
Keywords
uloga roditelja u obrazovanju; obrazovna politika; analiza kurikuluma; refleksivna tematska analiza
Hrčak ID:
308592
URI
Publication date:
8.10.2023.
Visits: 841 *