Skip to the main content

Professional paper

Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja

Ivana Ostrički orcid id orcid.org/0000-0002-1754-4464 ; Osnovna škola kralja Tomislava, Našice *

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 318 Kb

page 9-22

downloads: 168

cite


Abstract

Cilj. Prikazati Našički spomenar, višegodišnji projekt Osnovne škole kralja Tomislava Našice, kao školski projekt očuvanja zavičajne kulturne i prirodne baštine.
Pristup/metodologija/dizajn. U teorijskom dijelu rada opisano je načelo zavičajnosti i tradicionalni koncept zavičajne nastave te metode poučavanja zavičajne povijesti u osnovnoj školi. Unatoč tome što suvremeni odgojno-obrazovni sustav ne prepoznaje koncept zavičajne nastave, pretraživanjem kurikula različitih nastavnih predmeta i međupredmetnih tema uočena je zastupljenost termina koji semantički odgovaraju pojmu zavičajnosti. U nastavku rada opisani su ciljevi Projekta i metode rada te prikazani učenički radovi objavljeni na mrežnoj stranici Našički spomenar: mrežna stranica našičkoga kraja do završetka školske godine 2022./2023.
Rezultati. Pretraživanjem stručne literature te propisanih zakona i dokumenata na kojima se temelji suvremeni odgojno-obrazovni sustav, uočeno je da koncept zavičajnosti ima dugu tradiciju u hrvatskom školstvu. U suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu zavičajnost je snažno vezana za ishode izgradnje osobnih identiteta učenika te odgovornih i aktivnih građana koji pridonose razvoju lokalne zajednice, ali ujedno razvijaju solidarnost prema različitim kulturama svijeta.
Originalnost/vrijednost. Projekt može poslužiti odgojno-obrazovnim djelatnicima kao primjer dobre prakse u području njegovanja zavičajnosti u različitim nastavnim predmetima i međupredmetnim temama.

Keywords

kulturna i prirodna baština; zavičajna nastava; zavičajnost

Hrčak ID:

315433

URI

https://hrcak.srce.hr/315433

Publication date:

22.3.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 569 *