Skip to the main content

Review article

Modeli i antimodeli učeništva u Mt 2,1-12

Ivica Čatić ; Catholic Faculty of Theology in Djakovo, University of Josip Juraj Strossmayer, Djakovo, Croatia


Full text: croatian pdf 415 Kb

page 823-858

downloads: 1.119

cite


Abstract

Autor u Mt 2,1-12 uočava kontrapoziciju pojedinih skupina likova (mudraci/Herod i vjerski vođe) s obzirom na njihov stav prema novorođenom Mesiji (2,2). Imajući u vidu da često početne informacije u pojedinim biblijskim knjigama najavljuju njihove velike teme i način njihova predstavljanja, ovo istraživanje polazi od pretpostavke da uočena kontrapozicija među likovima ima proleptičku funkciju za razvoj teme učeništva na širem narativnom planu.
Analiza fokusira ponašanje pojedinih likova u pojedinim strofama teksta, njihovu kontrapoziciju s obzirom na pojavu Mesije te prosljeđuje izravnim sučeljavanjem likova s obzirom na pojedine teme koje tekst stavlja u prvi plan (kraljevstvo, pravednost, govorenje, mudrost, radost itd.). Potom slijedi sažeti prikaz kontrapozicije u okviru teme učeništva na širem planu naracije. Iz njega proizlazi da tema učeništva i kontrapozicija koja ju obilježava ne jenjava ni nakon događaja Isusove muke, smrti i uskrsnuća.
Može se zaključiti da Mt 2,1-12 pruža proleptičku funkcionalnu kontrapoziciju likova oko pojave Isusa Krista i time riše prve obrise (anti)modela učeništva u Evanđelju po Mateju.

Keywords

Sveto pismo; Evanđelje po Mateju; učeništvo; mudraci-učenici i vjerski vođe; proleptička kontrapozicija likova

Hrčak ID:

31767

URI

https://hrcak.srce.hr/31767

Publication date:

17.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 2.378 *