Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/https://doi.org/10.47960/2232-9080.2024.27.14.26

ZAPADNI DIO ZAGREBA U REGULATORNIM OSNOVAMA IZ 1865., 1887. I 1907. GODINE

Vedran Ivanković ; University of Zagreb, Faculty of Architecture


Full text: croatian pdf 1.456 Kb

versions

page 26-34

downloads: 0

cite

Full text: english pdf 1.416 Kb

versions

page 26-35

downloads: 0

cite


Abstract

Zapadni dio Zagreba omeđen je Ulicom Republike Austrije na istoku, Ilicom na sjeveru, željezničkom prugom na jugu i potokom Črnomercem na zapadu. Prvi je put planiran u nekom urbanističkom planu u Regulatornoj osnovi iz 1887. godine. Predviđen je kao produžetak Donjega grada na zapad. U prvoj Regulatornoj osnovi Zagreba iz 1865. godine tu se smjestio samo trg ispred kolodvora, a ostatak nije bio obuhvaćen regulacijom. Od otvaranja prvog kolodvora 1862. godine u zapadnom se dijelu grada sporadično grade industrijski pogoni. Godine 1878. otvoren je gradski vodovod i tim povodom trasirana prva Vodovodna cesta koja do njega vodi od Ilice, povijesne trase na sjeveru (od 15. stoljeća). U Regulatornoj osnovi Milana Lenucija iz 1907. godine zapadni dio grada zadržava svoju fizionomiju. Jedina planska urbanizacija do Prvog svjetskog rata u zapadnom dijelu Zagreba provodi se radi prometnog povezivanja šest vojarni.

Keywords

Zagreb; Regulatorna osnova iz 1865.; Regulatorna osnova iz 1887.; Regulatorna osnova iz 1907.; Milan Lenuci

Hrčak ID:

318600

URI

https://hrcak.srce.hr/318600

Publication date:

28.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *