Professional paper
https://doi.org/10.70077/et2er.6.1.7
Online doktorski studij, mogućnosti akademske transformacije u Republici Hrvatskoj
Rudi Štekl
orcid.org/0000-0002-6879-6207
; Veleučilište s pravom javnosti BALTAZAR ZAPREŠIĆ
*
* Corresponding author.
Abstract
Unutar akademske zajednice u Republici Hrvatskoj postoji zakonska podjela prema razini Hrvatskog kvalifikacijskog
okvira koja razdvaja sveučilišnu i stručnu zajednicu. Visokoobrazovna zajednica binarno se dijeli na znanstvenu i stručnu.
Posljednjih nekoliko godina, zbog tehnološkog napretka, pojavila se treća opcija "Umjetna inteligencija (AI eng. artificial
intelligence)" koja uvodi novu paradigmu razdvajanja stvarnog i umjetnog svijeta. AI je prisutan u svim sferama života,
uključujući visoko obrazovanje. Visoko obrazovanje, kao najviša razina obrazovnog sustava, posljednjih godina prolazi
kroz radikalnu transformaciju zahvaljujući novim tehnologijama i novim modelima obrazovanja. Akademska zajednica
mora izvršiti nužne transformacije prema modernijim i smislenijim rješenjima. Uvođenje inovativnog tehnološkog
modela na postdiplomskoj razini logičan je slijed iako online studiranje ili učenje na daljinu nije novi model obrazovanja.
S razvojem tehnologija, online obrazovanje sve više prihvaćaju visokoobrazovne institucije u Hrvatskoj. Razdoblje
pandemije COVID-19 uklonilo je stigmu povezanu s online učenjem, mijenjajući percepciju javnosti da je online
studiranje "online tečaj". Ovaj inovativni tehnološki model nudi prilagodljivost i individualizaciju svakom polazniku, te
omogućuje mobilnost uz korištenje novih tehnologija. Glavni cilj istraživanja je utvrditi postoji li potreba za online
doktorskim studijem u Republici Hrvatskoj. Provedeno je anketno istraživanje na uzorku od 50 studenata jedne
visokoobrazovne institucije. Zaključno, tržište i studenti određuju perspektivu ovakvih inovativnih modela obrazovanja,
iz kojih proizlaze tzv. studenti digitalne generacije.
Keywords
akademska transformacija; online doktorski studij; visoko obrazovanje
Hrčak ID:
318643
URI
Publication date:
28.6.2024.
Visits: 287 *