Skip to the main content

Review article

3D modeliranje znanstveno-učilišnog kampusa Borongaj pomoću bespilotne letjelice

Iva Cibilić orcid id orcid.org/0000-0002-6471-4702 ; Faculty of Geodesy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia *
Zvonimir Nevistić orcid id orcid.org/0000-0002-2662-1513 ; Faculty of Geodesy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vesna Poslončec-Petrić orcid id orcid.org/0000-0001-6335-6942 ; Faculty of Geodesy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Nina Matošić ; Geographica d.o.o., Split, Hrvatska

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 6.822 Kb

page 101-122

downloads: 86

cite


Abstract

Ideja pametnih gradova osigurava značajan urbani razvoj primjenom inovativnih tehnoloških rješenja. Korištenje različitih uređaja i informacijsko-komunikacijskih tehnologija mijenja način na koji pojedinci komuniciraju s okruženjem, što dovodi do inovativnih pristupa korištenja suvremenih tehnologija. Svrha korištenja takve tehnologije jest pružanje novih servisa korisnicima s ciljem jačanja infrastrukture, iskorištavanje prirodnih energetskih resursa i poboljšanje kvalitete života. Kako bi se odgovorilo na rastući proces urbanizacije i posljedičnu potražnju za energijom, potrebni su pristupi koji provode nove modele uspostave energetski učinkovitijih gradova. Sa sličnim problemima danas se susreću i sveučilišni kampusi, stoga se ovaj rad fokusira na koncept pametnog sveučilišnog kampusa i kako se tehnologija bespilotnih letjelica može koristiti za njegovo planiranje. U radu je prikazan kompletan proces snimanja iz zraka, zajedno s potrebnim koracima pripreme i naknadne obrade. Opisano je kako izraditi trodimenzionalni model promatranog kampusa te kako provesti analizu solarnog potencijala pomoću izrađenog modela, čime se uspostavljaju važni alati za postizanje energetske ravnoteže na području kampusa.

Keywords

3D model; bespilotne letjelice; pametni grad; pametni kampus; solarni potencijal

Hrčak ID:

320022

URI

https://hrcak.srce.hr/320022

Publication date:

27.6.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 311 *