Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46640/imr.13.25.8

Gesamtkunstwerk i multimedija – između auratskog i tehničkog

Livia Pavletić orcid id orcid.org/0009-0006-5948-8743 ; North University – University Center Koprivnica, Croatia


Full text: croatian pdf 252 Kb

page 4245-4253

downloads: 21

cite


Abstract

Ideja teksta je propitivanje sličnosti i razlika između sadržaja pojmova gesamtkunstwerk i multimedija. Riječ je o pojmovima koji pretpostavljaju traganje za novim oblikom ujedinjenja umjetničkih oblika, u različitim vremenima i na različite načine. Ključni mislilac (i umjetnik) gesamtkuntwerka, odnosno te orijentacije je kompozitor Richard Wagner. Teoretičar koji je bio na prijelomu svjetova tradicionalne umjetnosti i suvremene tehničke sfere bio je Walter Benjamin. On započinje s novom trasom pisanja o umjetnosti na koju se naslanjaju teoretičari kao što su Marshall MacLuhan, Vilem Flusser, Friedrich Kitller, Jean Baudrilliard, Dona Harway,Lev Manovich i Maurizio Lazarato. Tekst će predstaviti ideju gesamtkunstwerka i usporediti je sa nekim od stavova teoretičara koji su tu ideju prihvatili ili odbili.

Keywords

multimedija; novi mediji; televizija; aura; umjetnost; gesamtkunstwerk

Hrčak ID:

321313

URI

https://hrcak.srce.hr/321313

Publication date:

30.9.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 97 *