Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.22210/strjez/53-1/5

Vjerovanja studenata nefilološkoga studija o učenju stranoga jezika

Morana Drakulić ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Rijeci


Full text: croatian pdf 146 Kb

page 89-108

downloads: 24

cite


Abstract

Vjerovanja o učenju stranoga jezika predstavljaju kognitivni aspekt stava te kao takva imaju
snažan utjecaj na učenikovo ponašanje, motivaciju i djelovanje u kontekstu formalnoga učenja
stranoga jezika. Cilj ovoga rada jest ispitati vjerovanja studenata o učenju engleskoga kao
stranoga jezika kao i razmotriti potencijalne implikacije tih vjerovanja za nastavnu praksu.
Za ispitivanje vjerovanja korišten je upitnik BALLI (Beliefs about Language Learning) autorice
Horwitz (1985). Vjerovanja su ispitana na temelju analize pet komponenata: prirodna
sklonost, težina učenja, priroda učenja, učenje i komunikacijske strategije te motivacija.
Rezultati pokazuju kako studenti vjeruju u postojanje prirodnih sklonosti za učenje jezika,
percipiraju engleski jezik kao ne veoma teškim te pridaju važnost poznavanju vokabulara i
razvoju komunikacijskih vještina naspram poznavanju kulture jezika cilja, gramatičkih pravila
te prevođenja. Podjednak naglasak na tradicionalne i suvremene strategije učenja ukazuje na
potencijalni raskorak između reformnih tendencija i nastavne prakse.

Keywords

vjerovanja; stavovi; strani jezik; upitnik BALLI

Hrčak ID:

321637

URI

https://hrcak.srce.hr/321637

Publication date:

10.10.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 84 *