Preliminary communication
ZADOVOLJSTVO POSLOM I ALOKACIJA VREMENA NASTAVNIKA NA ZAGREBAČKOM SVEUČILIŠTU
Tanja Kesić
; Faculty of Economics, Zagreb
Jozo Previšić
; Faculty of Economics, Zagreb
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi motive koji su potaknuli nastavnike
zagrebačkog Sveučilišta da se opredijele za ovu profesiju,
alokaciju vremena na različite poslove kojim se bave, ocjenu
značenja pojedinih čimbenika za izbor zvanja kojim se bave
i zadovoljstvo koje crpu iz svog posla. Za postizanje postavljenih
ciljeva pr,pveli smo osobnu anketu sa 207 nastavnika na devetnaest
fakulteta na zagrebačkom Sveučilištu. Prioriteti ciljeva koje
su ispitanici naveli bili su dani sljedećim redoslijedom: 1. promaknuće
studentskog znanja, 2. promaknuće vlastitog znanja, 3.
promaknuće institucije, 4. promaknuće spoznaja akademskog
svijeta i 5. promaknuće menadžerskih vještina. Raspodjela vremena
nastavnika unutar različitih obveza izvršena je na sljedeći
način: predavanja - 45%, istraživanja - 25%, konzalting - 14% i
administrativne obaveze - 16%. Ako ove rezultate usporedimo s
pojedinim SVjetskim regijama, možemo zaključiti da se sveučilišni
profesori u RH nalaze na prvom mjestu po alokaciji vremena na
predavanja, a na posljednjem po vremenu provedenom na istraživanjima.
Za ukupnu ocjenu posla kojim se bave koristili smo
zbirne stavove preko pitanja: biste li ponovno odabrali isti posao?
Pozitivno je odgovorilo 64% anketiranih (podaci grupe komparativnih
zemalja - 74%). Izrazito nepovoljno stajalište dobiveno je
na tvrdnju: "Bez oklijevanja bih preporučio ovaj posao mlađem
kolegi", s kojim se u cijelosti složilo svega 9%, a djelomično složilo
18% (ukupan pozitivan stav 27%). Nezadovoljstvo nastavnika
proizlazi iz stajališta da je postignuće u karijeri više rezultat vanjskih
čimbenika na koje pojedinac ne može utjecati nego vlastitih
sposobnosti i rada profesora. Ovaj stav je pojačan neodgovarajućim
društvenim vrednovanjem posla kojim se nastavnici bave i
općenito pozicijom u društvu.
Keywords
Hrčak ID:
32212
URI
Publication date:
1.1.1996.
Visits: 2.706 *