Book review
Važnost terenske nastave u radu skupine Mladih knjižničara u Osnovnoj školi „Srdoči“
Nensi Čargonja Košuta
; OŠ „Srdoči“, Rijeka
Abstract
Školske knjižnice zauzimaju osobito mjesto u knjižničnom sustavu. One su po
svojoj namjeni, korisnicima i građi posebna vrsta knjižnica, sastavni su škole kao i
svaka učionica ili radni kabinet. Knjižnica je kroz povijest osiguravala knjižničnu
građu za učenike i nastavnike radi podupiranja nastavnog programa i procesa i
njegova proširenja. Danas je uloga školske knjižnice postala složenija, a u budućnosti
će imati još važniju ulogu u svojoj školskoj zajednici (Jurenec, 2023). Prema
Standardu za školske knjižnice (2023) neke od temeljnih zadaća školske knjižnice
su promicanje trajnih čitateljskih navika i uživanja u čitanju i učenju, osiguravanje
pristupa lokalnim, regionalnim, nacionalnim i globalnim izvorima koji će učenicima
omogućiti doticaj s različitim idejama, iskustvima i stavovima, organiziranje
aktivnosti koje potiču kulturnu i društvenu svijest, promicanje načela o slobodi
mišljenja i slobodnom pristupu informacijama kao preduvjetu za uspješno i odgovorno
sudjelovanje u građanskom demokratskom društvu te promicanje čitanja i
korištenja školske knjižnice u školskoj i široj društvenoj zajednici. Jedna od takvih
dodatnih usluga koje školske knjižnice nude u posljednjih dvadesetak godina je
i izvannastavna skupina Mladi knjižničari u kojoj se učenici dodatno educiraju o
organizaciji knjižnica i njihovim uslugama, o tehničkoj i sadržajnoj obradi građe
te općenito o radu i komunikaciji s korisnicima. U radu koji slijedi naglasak je na edukaciji učenika na terenu te su navedeni primjeri aktivnosti učenjem „uvida u
situaciju“ primjeru Mladih knjižničara OŠ „Srdoči“.
Keywords
školske knjižnice, INA Mladi knjižničari, terenska nastava, OŠ „Srdoči“, suradnja.
Hrčak ID:
322826
URI
Publication date:
28.11.2024.
Visits: 0 *