Skip to the main content

Review article

Procesni pristup pisanju kao oblikovanju teksta

Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Odsjek za učiteljski studij u Gospiću


Full text: croatian pdf 312 Kb

page 185-201

downloads: 6.709

cite


Abstract

novije je vrijeme u okviru kognitivističkih pristupa, interes istraživača usmjeren na procese pisanja kao oblikovanja teksta. Model kognitivnih procesa pisanja Flowera i Hayesa (1984) nastoji objasniti te procese. Prema tom modelu, autori tekstova obrađuju informacije slično onome kako to opisuje Trostupanjski model pamćenja i učenja kao obrade informacija Atkinsona i Schiffrina (1968). Obradu informacija autora tekstova također možemo objasniti i Modelom dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972). Kvaliteta pisanog teksta ovisi o uporabi strategija i tehnika pisanja. Ključne su strategije pisanja: strategija planiranja, strategija izrade nacrta i strategija ispravljanja napisanog teksta. Proces pisanja nekog teksta vrlo je složen i zahtijeva veliku količinu kognitivnog napora. Istraživanja pokazuju da postoje velike interindividualne razlike u razvijenosti sposobnosti i vještine pisanja kao oblikovanja teksta. One proizlaze iz razlika: u kognitivnoj razvijenosti, spolu, dobi, u stavovima prema pisanju, u sposobnosti čitanja i dr. U poučavanju se pisanja kao oblikovanja teksta preporuča interakcijski ili procesni pristup.

Keywords

model kognitivnih procesa pisanja; strategije i tehnike pisanja; pisanje kao proces i vještina; individualne razlike u pisanju; poučavanje pisanja kao oblikovanja teksta

Hrčak ID:

32458

URI

https://hrcak.srce.hr/32458

Publication date:

1.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 8.675 *