Review article
https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.2.28.121
Shakespeare u Simpsonima – intertekstualnost kanonskih djela u popkulturi
Antonia Tomaš
orcid.org/0000-0002-3363-1349
; University North, Varaždin, Croatia
Abstract
Ovaj rad istražuje ulogu intertekstualnosti u popularnoj animiranoj
seriji Simpsoni, s posebnim naglaskom na referiranje književnih
djela Williama Shakespearea. Cilj istraživanja pokazati
je kako intertekstualne reference pridonose složenosti narativa i
humoru serije te kako oblikuju gledateljsko iskustvo. Korištena je
kvalitativna metodologija, s naglaskom na analizu intertekstualnih
elemenata i sintezu širega kulturnoga konteksta. Rezultati
pokazuju da su Simpsoni uspješni u korištenju intertekstualnosti
kao kreativna alata za stvaranje višeslojne narativne strukture,
omogućujući gledateljima različitih dobnih skupina i obrazovnih
razina različit doživljaj. Primjer je potpuna referiranja epizoda
Tales from the Public Domain, u kojoj se adaptira Shakespeareov
Hamlet. Ova adaptacija spaja klasičnu dramsku radnju s prepoznatljivim
elementima Simpsona, čime se omogućuje nov način
razumijevanja Shakespearea unutar okvira popularne kulture.
Zaključeno je da intertekstualne reference, osobito one koje se
odnose na kanonska djela poput Shakespearovih, ne samo da
obogaćuju sadržaj serije nego mogu imati i obrazovnu ulogu.
Ovaj rad, također, prepoznaje transmedijsku prisutnost serije
koja omogućuje njezino dugogodišnje postojanje i popularnost.
Keywords
Simpsoni; intertekstualnost; Shakespeare; pop-kultura
Hrčak ID:
331627
URI
Publication date:
21.12.2024.
Visits: 147 *