Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.2.28.121

Shakespeare u Simpsonima – intertekstualnost kanonskih djela u popkulturi

Antonia Tomaš orcid id orcid.org/0000-0002-3363-1349 ; University North, Varaždin, Croatia


Full text: croatian pdf 1.240 Kb

page 121-136

downloads: 64

cite


Abstract

Ovaj rad istražuje ulogu intertekstualnosti u popularnoj animiranoj
seriji Simpsoni, s posebnim naglaskom na referiranje književnih
djela Williama Shakespearea. Cilj istraživanja pokazati
je kako intertekstualne reference pridonose složenosti narativa i
humoru serije te kako oblikuju gledateljsko iskustvo. Korištena je
kvalitativna metodologija, s naglaskom na analizu intertekstualnih
elemenata i sintezu širega kulturnoga konteksta. Rezultati
pokazuju da su Simpsoni uspješni u korištenju intertekstualnosti
kao kreativna alata za stvaranje višeslojne narativne strukture,
omogućujući gledateljima različitih dobnih skupina i obrazovnih
razina različit doživljaj. Primjer je potpuna referiranja epizoda
Tales from the Public Domain, u kojoj se adaptira Shakespeareov
Hamlet. Ova adaptacija spaja klasičnu dramsku radnju s prepoznatljivim
elementima Simpsona, čime se omogućuje nov način
razumijevanja Shakespearea unutar okvira popularne kulture.
Zaključeno je da intertekstualne reference, osobito one koje se
odnose na kanonska djela poput Shakespearovih, ne samo da
obogaćuju sadržaj serije nego mogu imati i obrazovnu ulogu.
Ovaj rad, također, prepoznaje transmedijsku prisutnost serije
koja omogućuje njezino dugogodišnje postojanje i popularnost.

Keywords

Simpsoni; intertekstualnost; Shakespeare; pop-kultura

Hrčak ID:

331627

URI

https://hrcak.srce.hr/331627

Publication date:

21.12.2024.

Visits: 147 *