Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.3935/rsp.v32i1.35

Socijalno ulaganje u hrvatski sustav srednjeg strukovnog obrazovanja: kada (samo) novac nije dovoljan

Nikola Buković orcid id orcid.org/0000-0002-1810-7506 ; Department of Social Work, Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 567 Kb

page 5-23

downloads: 68

cite

Full text: english pdf 567 Kb

page 24-24

downloads: 60

cite


Abstract

Ovaj rad kreće od teze da srednje strukovno obrazovanje u hrvatskom kontekstu predstavlja područje socijalnih ulaganja sa značajnim neiskorištenim potencijalom, odnosno da otvara mogućnost značajnog »povrata« u vidu pozitivnih ekonomskih i socijalnih ishoda. Teza je potkrijepljena s tri kategorije argumenta: prvo, predstavljanjem zastarjelog institucionalnog ustroja srednjeg (strukovnog) obrazovanja koji opstaje od hrvatske neovisnosti, unatoč činjenici da ne proizvodi zadovoljavajuće društvene i ekonomske ishode; drugo, analizom međudjelovanja ključnih aktera u području srednjeg strukovnog obrazovanja koje rezultira stalnom »promjenom koja ništa ne mijenja«; i treće, analizom razvojnih ulaganja iz županijskih proračuna i sredstava Europskog socijalnog fonda koja ukazuje na visok stupanj diskontinuiteta i teritorijalne neujednačenosti. Temeljem ovih argumenata autor zaključuje kako socijalna ulaganja u srednje strukovno obrazovanje u Hrvatskoj trenutno ne doprinose na zadovoljavajući način niti jednoj od svojih temeljenih funkcija: i) poboljšanju kvalitete akumuliranog društvenog kapitala; ii) olakšavanju prijelaza iz svijeta obrazovanja u svijet rada, ali i u punopravno članstvo demokratskog društva; iii) smanjenju stupnja deprivacije ranjivih skupina uključenih u srednje strukovno obrazovanje. U završnom dijelu rada autor razmatra preduvjete za unaprjeđenje socijalnog ulaganja u hrvatski sustav srednjeg strukovnog obrazovanja.

Keywords

socijalno ulaganje; strukovno obrazovanje; socijalna uključenost

Hrčak ID:

333908

URI

https://hrcak.srce.hr/333908

Publication date:

1.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 281 *