Review article
Prijeka potreba odgoja za obiteljski i društveni život
Ante Vukasović
orcid.org/0000-0002-7606-2721
; Faculty of Philosophy, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Današnji jednostrani intelektualizam i scijentizam naglašavaju i prenaglašavaju znanje i obrazovanje, a posve zapostavljaju odgajanje. Životni materijalizam, utilitarističko i hedonističko shvaćanje života propagiraju osobnu korist, lagodan život, uživanje i iživljavanje, a obezvrjeđuju vrjednote - duhovne, vjerske - poglavito katoličke, općeljudske i hrvatske nacionalne moralne i kulturne vrijednosti. Mladež gubi vrijednosna uporišta, moralno dezorijentirana luta u tami vrijednosne noći.
Hrvatskoj je nakon jugokomunističkog, anarholiberalističkog i agresivnofeminističkoga duhovno-moralnog pustošenja najprimarnija temeljita duhovna obnova, moralna i odgojna preobrazba. Bitni dio odgojne preobrazbe je odgoj za obiteljski i društveni život, a njegove sastavnice su: odgajanje hrvatske mladeži za kulturu ponašanja, ljubav, brak, obiteljski život, željeno potomstvo i odgovorno roditeljstvo. Tih šest oblika odgajanja strukturni su dijelovi ove kraće rasprave.
Odgajanje djece i mladeži za obiteljski i društveni život treba postati briga svih odgojnih čimbenika i narodne zajednice, jer o sustavnosti i učinkovitosti toga odgajanja ovisi snaga i stabilnost obiteljskih zajednica, a o njima gospodarski, društveni i kulturni napredak svekolikoga hrvatskog naroda. Stoga je odgajanje mladeži za obiteljski i društveni život jedna od najvažnijih zadaća u procesu narodnoga preporoda, duhovne i demografske obnove hrvatskoga naroda. Njime se stvaraju uvjeti da hrvatske obitelji postanu istinska vrela i nositeljice života i da se civilizacijom ljubavi i kulturom života suprotstavimo demonskoj "civilizaciji" mržnje i uništavajućoj "kulturi smrti".
Keywords
odgoj; duhovna obnova; odgojna preobrazba; pripremanje za obiteljski život; kultura ponašanja; ljubav, brak; obitelj; željeno potomstvo; odgovorno roditeljstvo
Hrčak ID:
34221
URI
Publication date:
30.3.2009.
Visits: 3.955 *