Skip to the main content

Professional paper

POVEZANOST KARAKTERISTIKA TEMPERAMENTA I SPREMNOSTI DJECE ZA ŠKOLU

Joško Sindik ; Dječji vrtić Trnoružica u Zagrebu
Radmila Basta-Frljić ; Dječji vrtić Dugo Selo


Full text: croatian doc 274 Kb

page 147-169

downloads: 4.345

cite


Abstract

Prema Plominovom modelu temperamenta (EASI), djetetov se temperament može mjeriti na četiri dimenzije: emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost. Djeci različitog temperamenta potrebno je i drugačije odgojno pristupati, pripremajući ih za polazak u školu. Zato je cilj ovog rada utvrditi relaciju između nekih karakteristika predškolske djece (koje indiciraju spremnost za polaženje osnovne škole) te karakteristika dječjeg temperamenta u djece Dječjeg vrtića "Dugo Selo" (N=66). Analiza razlika u temperamentu (EASI upitnik dječjeg temperamenta) pokazala je da je među svim analiziranim nezavisnim varijablama te interaktivnim varijablama, jedina značajna razlika u temperamentu pronađena za varijablu spol. Rezultati u Obojenim progresivnim matricama (CPM) značajno su negativno povezani jedino s dimenzijom impulzivnosti (za djevojčice i za svu djecu zajedno). Rezultati u testu Lorette Bender – Razvojni princip ocjenjivanja (LB-R) nisu značajno povezani ni s jednom dimenzijom temperamenta, a u Upitniku razvojnih problema (URP) značajno su pozitivno povezani s tri dimenzije temperamenta: impulzivnost, emocionalnost te aktivnost (za dječake i za svu djecu zajedno). U djevojčica rezultati u Upitniku razvojnih problema su značajno pozitivno povezani jedino s dimenzijom aktivnost. Rezultati mogu biti realno stanje za procijenjeni uzorak djece, međutim, oni mogu biti i posljedica specifične metaprocjene koju daju odgajatelji u specifičnim uvjetima dječjeg vrtića.

Keywords

povezanost; pripremljenost; razlike; škola; temperament

Hrčak ID:

35625

URI

https://hrcak.srce.hr/35625

Publication date:

13.12.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 7.292 *