Skip to the main content

Professional paper

POVEZANOST KATOLIČKOGA VJERONAUKA I POVIJESTI U PROGRAMIMA I UDŽBENICIMA ZA OSNOVNU I SREDNJU ŠKOLU

Drago Iličić


Full text: croatian pdf 233 Kb

page 31-49

downloads: 936

cite


Abstract

Mnogostruke i brze globalne promjene na raznim životnim područjima utjecale su na potrebu preobrazbe suvremenih odgojno-obrazovnih sustava u svijetu. Preobrazba ima cilj uspostaviti, u najvećoj mogućoj mjeri, sklad između onoga što su želje i mogućnosti, i onoga što je potreba suvremenoga društva. Za tim idu i promjene unutar hrvatskoga obrazovnog sustava koje se prezentiraju kroz Hrvatski nacionalni obrazovni standard. Standardom se želi učiniti hrvatski obrazovni sustav usklađenim s onim u Europskoj uniji, ali i prilagoditi ga sadašnjim i budućim društveno-kulturnim potrebama u Republici Hrvatskoj. Unutar standarda spominje se i ističe što češći i što konkretniji korelacijski pristup u osnovnoj i srednjoj školi. On se očituje u povezivanju dvaju ili više predmeta i u međusobnom usklađivanju prilikom obrade određene teme unutar nastavnog procesa, tamo gdje je to moguće i koliko je moguće.
Uspoređujući u ovom radu udžbenike za osnovnu i srednju školu u predmetima vjeronauk i povijest, uočeno je puno sličnih ili čak istih tema. To otvara mogućnosti za praktično ostvarenje željene međupredmetne povezanosti.
Analizirani su u potpunosti udžbenici za povijest izdavačke kuće Školska knjiga i dijelom izdavačke kuće Profil.

Keywords

vjeronauk; povijest; programi; udžbenici; osnovna škola; srednja škola

Hrčak ID:

38883

URI

https://hrcak.srce.hr/38883

Publication date:

10.7.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 2.088 *