Skip to the main content

Review article

PREDMETNI KURIKULI ZA STRANE JEZIKE U VIŠEM SREDNJEM OBRAZOVANJU U EUROPSKIM ZEMLJAMA – KOMPARATIVNI PRIKAZ

Martina Prpić ; Institute for Social Research in Zagreb Centre for Educational Research and Development


Full text: croatian pdf 669 Kb

page 112-128

downloads: 2.658

cite

Full text: english pdf 852 Kb

page 272-289

downloads: 1.043

cite


Abstract

U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.

Keywords

komunikacijska jezična kompetencija; komunikacijski pristup učenju jezika; predmetni kurikul; Zajednički europski referentni okvir za jezike; ZEROJ

Hrčak ID:

40820

URI

https://hrcak.srce.hr/40820

Publication date:

23.6.2009.

Article data in other languages: english

Visits: 5.287 *