Review article
PREDMETNI KURIKULI ZA STRANE JEZIKE U VIŠEM SREDNJEM OBRAZOVANJU U EUROPSKIM ZEMLJAMA – KOMPARATIVNI PRIKAZ
Martina Prpić
; Institute for Social Research in Zagreb Centre for Educational Research and Development
Abstract
U tekstu su uspoređeni srednjoškolski kurikuli devet europskih zemalja u svrhu prikazivanja načina na koji je operacionalizirana komunikacijska jezična kompetencija u predmetnim kurikulima za strane jezike. Poseban je naglasak stavljen na usklađenost kurikula sa Zajedničkim europskim referentnim okvirom za jezike (ZEROJ) i jezičnom politikom Vijeća Europe. Rezultati analize pokazuju da se u izradi većine analiziranih predmetnih kurikula koristio ZEROJ, odnosno komunikacijski pristup učenju jezika i odgovarajuće preporuke Vijeća Europe. U važećem hrvatskom srednjoškolskom nastavnom programu za engleski jezik nema indikatora sustavnog korištenja ZEROJ-a iako ima elemenata komunikacijskog pristupa učenju jezika i jezične politike Vijeća Europe. Preporuča se da se pri izradi novog hrvatskog srednjoškolskog predmetnog kurikula iz stranih jezika u defi niranju komunikacijske jezične kompetencije i razina znanja sustavno koristi ZEROJ i da se vodi računa o educiranosti nastavnika koji će prema kurikulu raditi. U izradi bi kurikula kao dobar primjer mogao poslužiti slovenski model koji vrlo dosljedno provodi prije navedene elemente.
Keywords
komunikacijska jezična kompetencija; komunikacijski pristup učenju jezika; predmetni kurikul; Zajednički europski referentni okvir za jezike; ZEROJ
Hrčak ID:
40820
URI
Publication date:
23.6.2009.
Visits: 5.287 *