Skip to the main content

Review article

Odgovornost prijevoznika u pomorskom prijevozu putnika prema zakonodavstvu Ujedinjenoga Kraljevstva Velike Britanije i Sjeverne Irske de lege lata i de lege ferenda

Marija Pospišil Miler ; Lošinjska plovidba d.d., Rijeka, Croatia
Marija Pospišil ; North of England P&I, Hong Kong


Full text: croatian pdf 93 Kb

page 1015-1028

downloads: 636

cite


Abstract

Od samog početka rada na ujednačenju međunarodnoga pomorskog prava u pogledu prijevoza putnika i njihove prtljage morem, započetim već početkom 20. stoljeća pa sve do donošenja najnovije Atenske konvencije o prijevozu putnika i njihove prtljage morem iz 2002. godine, Ujedinjeno Kraljevstvo Velike Britanije i Sjeverne Irske (UK) imalo je vodeću ulogu.
U namjeri da se putnicima u prijevozu morem pruži najviša moguća zaštita, Ujedinjeno Kraljevstvo je učinilo značajan napor i u otklanjanju zapreka za ratifikaciju i provedbu Atenske konvencije iz 2002. godine iniciranjem prijedloga za usvajanje Rezerve i Vodiča za provedbu Atenske konvencije iz 2002. godine, kao i u postizanju Političkog dogovora u okviru Europske unije (EU) za unošenje odredbi Atenske konvencije iz 2002. godine u pravo EU-a.
Ovim se člankom, stoga, želi utvrditi način primjene vrijedećih međunarodnih instrumenata o prijevozu putnika i njihove prtljage morem, u unutarnjem pravu Ujedinjenoga Kraljevstva, te što se može očekivati u tom pogledu de lege ferrenda, jer će Ujedinjeno Kraljevstvo, bez sumnje, imati značajan utjecaj na proces ratifikacije Atenske konvencije iz 2002. godine kao i na unošenje njezinih odredbi u pravo EU-a.

Keywords

ujednačenje međunarodnoga pomorskog prava; pomorski prijevoz putnika; odgovornost prijevoznika

Hrčak ID:

42921

URI

https://hrcak.srce.hr/42921

Publication date:

26.10.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.397 *